dc.description.abstract | Lõputöö uuringu objektiks on eakate kergliiklejate liiklusturvalisus. Uuringu aineks on eakate
kergliiklejate suhtumine liiklusohutusse ja need liiklusohud, mida vanurid peavad ise eriti
olulisteks.
Lõputöö eesmärk on analüüsida eakate kergliiklejatega toimunud liiklusõnnetusi Eestis, tõsta
esile liiklusturvalisust mõjutavad tegurid ning töötada välja soovitused, mida tuleb liikluskorralduse
kavandamises ja liiklusohutuse korraldamises arvestada, vähendamaks eakate kergliiklejatega
toimunud liiklusõnnetusi.
Autor püstitas hüpoteesi: eakate kergliiklejate liiklusturvalisust mõjutavatele teguritele ei ole
piisavalt tähelepanu pööratud võrreldes teiste vanusegruppidega.
Teema on aktuaalne, kuna paaril viimasel aastal on siseministeerium valinud liiklusturvalisuse
tõstmise oma prioriteetseks tegevussuunaks. Uurimismeetodid on:
teoreetiline meetod, kus uurimise käigus kogus autor teoreetilisi andmeid ja fakte
praktikast, kasutades erinevaid allikaid (sh teaduskirjandus ja ametkondlik statistika)
ja tõlgendab neid võrdlemise, analüüsi ja üldistamise teel;
küsitluse koostamine, läbiviimine ja tulemuste analüüs. Küsitlus viidi läbi kvalitatiivsete
intervjuudena. Autor küsitles kokku seitset linnas ja maapiirkonnas elavat eakat
kergliiklejat.
Teema on uudne, kuna autori hinnangul ei ole seda varem Eestis sügavuti uuritud. Käesoleva
lõputöö tulemusi saab rakendada tulevikus eakate kergliiklejatega seotud liiklusturvalisuse
tagamiseks läbiviidavates uuringutes.
Lõputöö analüüsi tulemusel, võttes arvesse ka teiste riikide uuringute tulemusi, võib väita, et
eakad kergliiklejad on liiklusohutuse seisukohalt tõsiselt võetav riskigrupp ning nende liiklusturvalisust
mõjutavatele teguritele ei ole pööratud piisavalt tähelepanu. | et_EE |