• Eesti
    • English
View Item 
  •   Digiriiul
  • Üliõpilastööd/Theses
  • Politseikolledž (1996-2009)
  • View Item
  •  
  • Üliõpilastööd/Theses
  • Politseikolledž (1996-2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eaka kergliikleja liiklusturvalisust mõjutavad tegurid

Thumbnail
View/Open
2009_Teder, Vladimir.pdf (494.3Kb)
Date
2009
Author
Teder, Vladimir
Metadata
Show full item record
Abstract
Lõputöö uuringu objektiks on eakate kergliiklejate liiklusturvalisus. Uuringu aineks on eakate kergliiklejate suhtumine liiklusohutusse ja need liiklusohud, mida vanurid peavad ise eriti olulisteks. Lõputöö eesmärk on analüüsida eakate kergliiklejatega toimunud liiklusõnnetusi Eestis, tõsta esile liiklusturvalisust mõjutavad tegurid ning töötada välja soovitused, mida tuleb liikluskorralduse kavandamises ja liiklusohutuse korraldamises arvestada, vähendamaks eakate kergliiklejatega toimunud liiklusõnnetusi. Autor püstitas hüpoteesi: eakate kergliiklejate liiklusturvalisust mõjutavatele teguritele ei ole piisavalt tähelepanu pööratud võrreldes teiste vanusegruppidega. Teema on aktuaalne, kuna paaril viimasel aastal on siseministeerium valinud liiklusturvalisuse tõstmise oma prioriteetseks tegevussuunaks. Uurimismeetodid on: teoreetiline meetod, kus uurimise käigus kogus autor teoreetilisi andmeid ja fakte praktikast, kasutades erinevaid allikaid (sh teaduskirjandus ja ametkondlik statistika) ja tõlgendab neid võrdlemise, analüüsi ja üldistamise teel; küsitluse koostamine, läbiviimine ja tulemuste analüüs. Küsitlus viidi läbi kvalitatiivsete intervjuudena. Autor küsitles kokku seitset linnas ja maapiirkonnas elavat eakat kergliiklejat. Teema on uudne, kuna autori hinnangul ei ole seda varem Eestis sügavuti uuritud. Käesoleva lõputöö tulemusi saab rakendada tulevikus eakate kergliiklejatega seotud liiklusturvalisuse tagamiseks läbiviidavates uuringutes. Lõputöö analüüsi tulemusel, võttes arvesse ka teiste riikide uuringute tulemusi, võib väita, et eakad kergliiklejad on liiklusohutuse seisukohalt tõsiselt võetav riskigrupp ning nende liiklusturvalisust mõjutavatele teguritele ei ole pööratud piisavalt tähelepanu.
Description
Sissejuhatus ; 1. Liiklusturvalisust mõjutavad tegurid. ; 1.1. Mida mõistame liiklusturvalisuse all. ; 1.2. Liiklusturvalisust tagavate institutsioonide ülesanded ja õigusaktid. ; 1.3. Karistuspoliitika mõju liiklusturvalisusele. ; 1.4. Kampaaniate mõju ja läbiviimine. ; 2. Eakas jalakäija ja rattur liikluses. ; 2.1. Elanikkond Eestis ja eakate osakaal. ; 2.2. Eaka risk sattuda liiklusõnnetusse. ; 2.3. Liiklusõnnetuste analüüs riikide lõikes. ; 2.4. Eakate liikluskäitumist mõjutavad tegurid. ; 3. Liiklusturvalisust mõjutavad tegurid eakate hinnangul. ; 3.1. Empiirilise uuringu metoodika. ; 3.2. Uurimistulemused ja nende analüüs. ; Kokkuvõte
Collections
  • Politseikolledž (1996-2009)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DigiriiulCommunitiesBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback