Käibemaksumäära tõstmise mõju tarbijatele
Kokkuvõte
Töö on
aktuaalne, sest 2009. aasta juulis tõsteti käibemaksu põhimäär endiselt 18%-lt 20%-ni, mis
avaldas mõju tarbijate tarbimisvalikutele. Autorile teadaolevalt ei ole käibemaksu
põhimäära tõstmise majanduslikku mõju tarbijate näitel teadustöö raames uuritud.
Lõputöö uurimisobjekt on majanduslik mõju. Lõputöö eesmärk on analüüsida käibemaksu
põhimäära mõju hindadele ning seeläbi ka erinevatele tarbijatele. Eesmärgi saavutamiseks
autor:
1) annab ülevaate käibemaksust Euroopa Liidus ja Eestis;
2) analüüsib maksumäära tõstmise maksuintsidenti toetudes majandusteoreetilistele
käsitlustele ning empiirilistele uuringutele;
3) analüüsib käibemaksumäära tõstmise tõttu toimunud tarbijahindade indeksi muutusi;
4) analüüsib tarbijahindade indeksi muutuste mõju leibkonnaliikmetele maakondade kaupa
lühiperioodil.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Käibemaksu olemus ning majandusliku analüüsi alused ; 1.1.Lisandunud väärtuse maksu määra tõstmise maksuintsident ; 2.Käibemaksumäära tõstmise mõju hindadele ja leibkonnaliikmetele lühiperioodil ; 2.1.Tarbijahinnaindeksi olemus ning muutused ; 2.2.Lisandunud väärtuse maksu määra tõstmise mõju leibkonnaliikmetele ; Kokkuvõte