Tubakaaktsiisi tõusu mõju tarbijate käitumisele
Kokkuvõte
Lõputöö aktuaalsus seisneb selles, et viimastel aastatel on pidevalt aktsiisimäärad tõusnud. Euroopa Liitu astumisest on Eestis tõusnud aktsiisipoliitika sealhulgas ka tubakaaktsiis. Lõputöö eesmärgiks on uurida tubakaaktsiisist tulenevaid hinnatõusu mõjusid tarbijakäitumisele. Analüüsides läbiviidud ankeetküsitlust tubakatoote tarvitajate seas, selgus tubakatoote tarbimise levik Eestis ja hinnatõusu mõju tarbimisele. Hinnatõusu mõju välja selgitamiseks arvutati hinnaelastsus koefitsient, mis näitab tarbija tundlikust hinnatõusu suhtes. Leitud koefitsient oli mitteelastne ehk tarbijakäitumine hinnatõusu tagajärjel oluliselt ei muutu. Tubakaaktsiisi tõusu tagajärjel sigarettide tarbitav kogus ei vähene ja sellest tulenevalt ei täida aktsiis oma regulatiivset eesmärki. Tarbitakse edasi harjumuspäraselt, ostetakse odavamaid tooteid või hakatakse tarbima illegaalseid sigarette. Illegaalsete sigarettide tarbimist soosib salasigareti langev hinnatrend.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Tubakatoote tarvitamine ja aktsiisipoliitika. ; 1.1.Tubakatoodete tarvitamist mõjutavad tegurid. ; 1.2.Aktsiisimaksu mõiste ja tubakaaktsiisi harmoniseerimine ; 2.Tubakaakstiisi tõusu mõju suitsetamisharjumustele Eestis. ; 2.1.Tubakatoote tarbimise levik Eestis. ; 2.2.Tubakatoote hinna mõju suitsetajatele ; Kokkuvõte