Isikliku sõiduauto kasutamine ametiülesanneteks
Kokkuvõte
Töö aktuaalsus seisneb selles, et 14. aprillil 2014 algatati Riigikogu rahanduskomisjonis tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (643 SE), mille eesmärk oli korrastada töötajale tema isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise eest makstava hüvitise maksuvabastuse reeglid ning suurendada maksuvaba hüvitise piirmäära. Töö probleemiks on see, et puudub ülevaade isikliku sõiduauto kompensatsiooni tasumisega kaasnevast halduskoormuse muutusest. Tulumaksuseaduse muudatuse jõustumisega enam isikliku sõiduauto maksuvaba kompensatsiooni arvestust pidamata tasuda ei saa. Enne seaduse muudatuse jõustumist maksid mitmed ettevõtjad isikliku sõiduauto kompensatsiooni, mis oli maksuvaba palgalisa. Lõputöö eesmärk on anda hinnang isikliku sõiduauto ametiülesanneteks kasutamisest. Viidi läbi küsimustik Eesti Kaubandus-Tööstuskoja liikmete seas, millele vastas 300 ettevõtjat. Lisaks on võrreldud enne 1. septembrit 2014 kehtinud ja kehtivat tulumaksuseadust, mis puudutab isikliku sõiduauto kasutamist ametiülesanneteks. Alates 1. septembrist 2014 ei saa ettevõtjad töötajale, kes kasutab isiklikku sõiduautot tööülesannete täitmiseks, arvestust pidamata maksuvaba hüvitist tasuda (ehk 64 eurot kalendrikuus). Vastajatest peaaegu pooled kasutasid seda võimalust ning küsimustikust järeldus, et alla pooltel vastajatest tõusis halduskoormus, kuid enamik vastajatest maksavad töötajatele isiklikku sõiduauto kompensatsiooni edasi.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Tööülesannete täitmisega kaasnev hüvitis ; 1.1.Töö olemus ; 1.2.Isikliku auto kasutamise hüvitis ; 2.Isikliku sõiduauto kompensatsiooni muudatusest ; 2.1.Isikliku sõiduauto kasutamise hüvitamise maksustamisne tulumaksuga ; 2.2.Isikliku sõiduauto kompensatsiooniga kaasnev halduskoormuse muutus ; Kokkuvõte ; Summary