Sõiduauto soetamisel ja sõiduauto tarbeks tehtud kulutuste sisendkäibemaksu mahaarvamise piirang
Kokkuvõte
Lõputöö probleem oli see, et 1. detsembril 2014 jõustunud käibemaksuseaduse muudatus ei ole saavutanud eesmärke maksustada sõiduautosid õiglasemalt ja vähendada maksuhalduri halduskoormust. Lõputöö eesmärgiks oli analüüsida sõiduauto soetamisel ja sõiduauto tarbeks tehtud kulutuste sisendkäibemaksu mahaarvamise piiranguga seotud probleeme. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks püstitati järgnevad uurimisülesanded: 1. Antakse ülevaade käibemaksu ja sõiduautod põhimõistetest. 2. Antakse ülevaade sisendkäibemaksu mahaarvamise õigusest. 3. Analüüsitakse sõiduautode deklareerimisega seotud probleeme. 4. Analüüsitakse sõiduautode sisendkäibemaksu mahaarvamise piiranguga seotud probleeme. Töö teoreetilises osas anti ülevaade käibemaksu ja sõiduauto põhimõistetest ning sisendkäibemaksu mahaarvamise õigusest. Töö analüüsi osas kasutati kvalitatiivset uurimismeetodit, mille raames uuriti erialast kirjandust, seadusakte, teemakohaseid artikleid ja viidi läbi intervjuu. Lõputöö kirjutamisel jõudis autor järeldusele, et 01.12.2014 jõustunud käibemaksuseaduse muudatus ei vähendanud maksuhalduri halduskoormust ega muutnud sõiduautode maksustamist õiglasemaks. Edaspidi vajab täiendavat uurimist ettevõtte sõiduautode eratarbimise osakaal.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Käibemaksu ja sõiduauto põhimõisted ning sisendkäibemaksu mahaarvamise õigus ; 1.1.Sõiduauto ja käibemaksu põhimõisted ning olemus ; 1.2.Sisendkäibemaksu mahaarvamise õigus ; 2.Sõiduautode sisendkäibemaksu mahaarvamise ja deklareerimisega seotud probleemid ; 2.1.Deklareerimisega seotud muutused ja probleemid ; 2.2.Sisendkäibemaksu mahaarvamise piiranguga seotud probleemid ; Kokkuvõte ; Summary