Automaksu kehtestamise põhimõtted ja rakendusvõimalused keskkonnasäästlikkuse eesmärgil
Kokkuvõte
Lõputöö uurimisprobleem püstitatakse küsimusega: kuidas maksustada mootorsõidukeid Eestis, et väheneks sõidukite kasutamisega kaasnev negatiivne mõju keskkonnale. Lõputöö eesmärk on selgitada välja seoseid erinevate automaksu kehtestamise võimaluste ja keskkonnaseisundit kirjeldava näitaja vahel.
Analüüsist selgus, et täismassil on suurim mõju CO2 heitmete tasemele võrreldes mootori võimsuse ja mootori
mahuga. Analüüsi põhjal jõuti järelduseni, et tulemuslikult saaks keskkonnaprobleeme Eestis leevendada
automaksu mudeli abil, mis sisaldaks baasosa 50 eurot, mis põhineks CO2 komponendil ning kaasaks täismassi
komponendi.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Automaksust ja selle rakendusvõimalustest ; 1.1. Automaks maksupoliitika osana ; 1.2. Automaksu mõju keskkonnale ; 1.3. Automaksu süsteemide rakendamine Euroopa Liidu riikides ; 2. Uuring keskkonnasäästlikuse automaksu kehtamiseks Eestis ; 2.1. Uuringu metoodika ; 2.2. Uuringu tulemused ; 2.3. Uuringu järeldused ja ettepanekus ; Kokkuvõte