Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorSpaidel, Jaan
dc.contributor.otherSaar, Indrek, juhendaja
dc.date.accessioned2023-06-15T07:29:17Z
dc.date.available2023-06-15T07:29:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://digiriiul.sisekaitse.ee/handle/123456789/3032
dc.descriptionSissejuhatus ; 1. Mootorsõidukimaksu majanduslikud mõjud Euroopa Liidus ; 1.1. Mootorsõidukimaksu olemus ja kasutamine ; 1.2. Teede maksustamise erinevad võimalused ; 1.2.1. Kilomeetripõhine ; 1.2.2. Ajapõhine ; 1.2.3. Mootorsõiduki aastamaks ; 1.2.4. Mootorsõiduki maksustamise võimalused Eesti Vabariigis ; 1.3. Teede maksustamise mõju majandusele ; 2. Mootorsõidukimaksu kehtestamise võimalused ja mõju ; 2.1. Uuringu protsess ja valim ; 2.2. Empiirilise analüüsi tulemused ; 2.2.1. Sobiliku maksumäära hindamine ; 2.2.2. Võimalik maksubaas ; 2.2.3. Leibkonna sissetulekud ja kulutused transpordile ; 2.2.4. Hinnang inimeste võimalikule käitumisele ; 2.3. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõteet_EE
dc.description.abstractLõputöö uurimisprobleem püstitatud küsimusena: milline on potentsiaalne maksutulude laekumine mootorsõidukimaksu kehtestamisel sõidukitele registrimassiga alla 3,5 tonni. Töö eesmärk on välja selgitada mootorsõidukite maksustamise võimalikud mõjud Eestis. Töö eesmärgi saavutamiseks on püstitatud 6 uurimisülesannet: 1) Analüüsida erinevaid teoreetilisi lähtekohti mootorsõidukimaksu kehtestamiseks, mille registrimass jääb alla 3,5 tonni. 2) Analüüsida erinevaid (sh Euroopa Liidu) statistilisi andmeid, et välja selgitada sobilikum võimalus mootorsõidukimaksu kehtestamiseks. 3) Ankeetküsitluse raames kaardistada sõidukite omanike hinnanguid mootorsõidukimaksu kehtestamisel. 4) Analüüsida sõidukite statistikat Eestis maksubaasi tuvastamiseks. 5) Analüüsida sõidukite omanike käitumiseelistusi mootorsõidukimaksu kehtestamisel. 6) Hinnata teooriast ja praktikast tulenevaid võimalusi ning pakkuda välja rakendusettepanekud. Lõputöö tulemusena selgus, et mootorsõidukimaksu kehtestamine oleks otstarbekas aastamaksuna alates aastast 2024 ning sobilik baashind oleks 73,02 eurot auto kohta. Maksu mõju mootorsõiduki omanikule on minimaalne. Ajapõhine ja kilomeetripõhine mootorsõidukimaks ei ole Eesti jaoks sobilik kuna administreerimis kulud oleksid liiga kõrged.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.subjecteconomic effectset_EE
dc.subjectmotor vehicle taxet_EE
dc.subjecttolling technologyet_EE
dc.subjecthighway financial sustainabilityet_EE
dc.subjectmajanduslikud mõjudet_EE
dc.subjectmootorsõidukimakset_EE
dc.subjectteemaksutehnoloogiaet_EE
dc.subjectkiirtee rahaline jätkusuutlikkuset_EE
dc.titleMootorsõidukimaksu kehtestamise võimalikud majanduslikud mõjud Eestiset_EE
dc.title.alternativePossible econimic effects of the implementation of motor vehicle tax in Estoniaet_EE
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet