Eesti gümnasistide teadmised finantskirjaoskusest
Kokkuvõte
Lõputöö uurimisprobleemiks oli võrrelda, millised on 10.-12. klassi õppurite finantskirjaoskuses. Uurimisprobleemi lahendamiseks seati eesmärk välja selgitada Eesti gümnasistide teadmised finantskirjaoskusest. Töö teoreetilises osas anti ülevaade rahatarkusest Eestis ja selle aktuaalsusest tänapäeva ühiskonnas. Töös on välja toodud inimeste teadlikumaks muutumist statistiliste andmete näitel. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks ning püstitatud ülesannete täitmiseks viidi läbi kvantitatiivne uuring. Andmete kogumise meetodiks oli küsimustik, milles uuriti noorte teadlikust Eesti maksusüsteemist ja rahaga ümberkäimisest. Andmeanalüüsi meetodina kasutati kvantitatiivset sisuanalüüsi. Analüüsi tulemusena sai teha järelduse koolinoorte teadmiste kohta finantskirjaoskusest ning anda selle kohta tagasisidet Eesti riigiasutustele.
Lõputöö teoreetilise osa ja uuringu tulemuste põhjal sai selgeks, et noorte teadmised on keskmisel tasemel, kuid
noored ise soovivad rohkem informatsiooni saada. Ümbrikupalga probleem noorte seas suur ja selle parandamiseks
tuleks noori harida võimalikest tagajärgedest, aga samas ka suurendada kontrolli noori tööjõuna kasutavate firmades.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Finantskirjaoskuse olemus ; 1.1. Finantskirjaoskuse olulisus ; 1.2. Koolinoorte finantskirjaoskus ; 1.3. Finantskirjaoskuseks vajalikud maksualased teadmised ; 2. Empiiriline osa ; 2.1. Uurimistöö metoodika ja valim ; 2.2. Küsitluse analüüs ; 2.3. Küsitluse tulemus, järeldused ja soovitused ; Kokkuvõte