Töökorralduse muudatuse mõju maksuvõlgade sissenõudmisele Lääne MTK näitel
Abstract
Lõputöö eesmärgiks on leida, millise perioodi jooksul on Lääne MTK sissenõudmise
osakonna ametnikel võimalik maksuvõlglaste nimekirja alusel algatada maksuvõlgade
sissenõudmise menetlus.
Esimeses peatükis antakse ülevaade maksuvõlgade sissenõudmiseks tehtavatest erinevatest
menetlustoimingutest.
Teises peatükis antakse ülevaade maksu- ja tollikeskuste maksuvõlgade sissenõudmise
osakondade töökorralduses läbiviidud muudatusest ja analüüsitakse kogutud andmete alusel
maksuvõlglaste nimekirja läbitöötamisele ning maksuvõlgade sissenõudmise algatamisele
kuluvat aega. Samuti analüüsitakse piirmäärade mõju maksuvõlgade sissenõudmisele.
Kolmandas peatükis antakse ülevaade Eesti MTA erinevate struktuuriüksuste koostööst
maksuvõlgade sissenõudmise valdkonnas, esitatakse välisriikide kogemusi maksuvõlgade
sissenõudmise tõhustamiseks ja lõpuks tuuakse ära ettepanekud maksuvõlgade
sissenõudmise alase tegevuse tõhustamiseks.
Lõputöö käigus selgus, et vana töökorraldus võimaldab võlanimekirja kiiremini läbi töötada
ja see saavutati ametnike arvukuse tulemusel. Samuti selgus, et töökoormusest tulenevalt
väikeste maksuvõlgade sisse nõudmata jätmine ei mõjuta oluliselt riigieelarvesse laekumata
jäävate maksutulude suurust.
Description
Sissejuhatus ; 1.Maksuvõla sissenõudmise menetlus ; 1.1.Sundtäitmise hoiatus, kui maksuvõla sissenõudmise esmane toiming ; 1.2.Täitmata sundtäitmise korraldusele järgnevad meetmed ; 2.Muudatused maksuvõlgade sissenõudmise osakonnas ja sellega kaasnevad mõjud Lääne MTK näitel ; 2.1.Muudatus maksu- ja tollikeskuste sissenõudmise osakondade töökorralduses ; 2.2.Maksuvõlglaste nimekirja menetlemisele kuluva aja analüüs Lääne maksu- ja tollikeskuses ; 2.3.Maksuvõlgade sissenõudmisele kehtestatud piirmäärade mõju maksulaekumisele ; 3.Ettepanekud maksuvõlgade sissenõudmise alase tegevuse tõhustamiseks ; 3.1.Maksu- ja Tolliameti erinevate struktuuriüksuste koostöö võimalused võlgade sissenõudmisel ; 3.2.Välisriikide kogemusi maksuvõlgade sissenõudmise tõhustamiseks ; 3.3.Ettepanekud maksuvõlgade efektiivsemaks sissenõudmiseks ; Kokkuvõte