Fiktiivsete arvete kajastamisest tulenev maksurisk
Kokkuvõte
Töö eesmärgiks on:
• Selgitada, millised on nõuded arvetele ning juhtida tähelepanu praktikas enam
tekkivatele probleemidele seoses arvete vorminõuete rikkumisega.
• Analüüsida fiktiivsete arvete kasutamisega tulenevat maksuriski eraldi
käibemaksu ja tulumaksu lõikes ning vaadelda erinevates situatsioonidas
tõendamiskoormuse lasumist.
Lõputöö ülesehituses on käsitletavate teemade jaotused paigutatud kahte põhipeatükki,
millest esimene sisaldab hoolsuskohustuse ja arvete vorminõuetega seonduvaid
probleemseid kohti ning autori ettepanekuid ja teine osa analüüsib fiktiivse tehinguga
kaasnevat maksuriski eraldi käibemaksu ja tulumaksu osas ning autor esitab omapoolseid
ettepanekuid.
Uurimismeetodina on autor põhiliselt kasutanud riigikohtu lahendite analüüsi küsitlust ja
intervjuusid. Töö koostamisel on autor kasutanud valdavalt eesitkeelset erialast
kirjandust. Teema praktilisuse tõttu on allikatena kasutatud põhiliselt riigikohtu
lahendeid, ning Maksu- ja tolliameti revidentide ning erasektori spetsialistide
tähelepanekuid. Põhiliselt asetab autor rõhu hoolsuskohustuse selgitamisele ning fiktiivsete arvetega
seonduvalt tulu- ja käibemaksuarvestuses tekkivate probleemide välja toomisele ning
analüüsimisele ning samas esitab omapoolsed ettepanekud töös leitud probleemide
lahendamiseks. Vaatluse all on olukorrad, kus tuleb hinnata hoolsuskohustuse täitmise
vajadust, piire ning erinevate maksuarvestuste põhimõtetest tulenevaid probleeme seoses
tõendamiskoormuse ja hoolsuskohustusega.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Hoolsuskohustus ja arvete vorminõuded ; 1.1.Hoolsuskohustus ja vastutus ; 1.1.1.Hoolsuskohustuse liigitus ; 1.1.2.Hoolsuskohustuse sügavus ; 1.1.3.Delegeerimine ja vastutus ; 1.1.4.Maksuriski suunamine juhatuse liikmele ; 1.2.Arvete vorminõuded ; 1.2.1.Sisendkäibemaksu mahaarvamise alused ja vorminõuete parandamine ; 2.Fiktiivse tehingu olemus ja erisused maksuarvestuses ; 2.1.Mõiste ; 2.2.Käibemaksuarvestuse erisused ; 2.3.Tulumaksuarvestuse erisused ; 2.4.Meedia abi maksukäitumise parandamisel ; Kokkuvõte