Suurettevõtete erivajadustega arvestamine maksuhalduri poolt
Kokkuvõte
Suurettevõtete erivajaduste teemaline lõputöö on koostatud eesti keeles 40 leheküljel,
millega kaasneb 5 lisa. Võõrkeelne kokkuvõte on koostatud inglise keeles. Töö koosneb
kahest peatükist, millest esimene on teoreetiline ja teine empiiriline, kus kolme erineva
sihtgrupi (suurettevõtete, maksuhalduri ning teiste riikide maksuhaldurite esindajate) seas
viiakse läbi küsitlused ja nende põhjal vastuste analüüs ja järeldused. Töö kirjutamisel on
kasutatud 35 allikat, millest enamus on kas autori poolt läbiviidud intervjuud või
rahvusvahelised materjalid. Lisadeks on küsimustikud, mis saadeti eraldi igale sihtgrupile,
mõned skeemid ja olulisimaks ning mahukamaks osaks on suurettevõtete esindajate
vastused küsimustikule.
Lõputöö uurimisobjektiks on Eesti suurettevõtted ning nende suhted maksuhalduriga.
Lõputöö eesmärgiks on selgitada välja, kas suurettevõtted omavad Maksu- ja Tolliametiga
suhtlemisel teiste kliendigruppidega võrreldes erisusi ning nende olemasolu korral
kaardistada need. Põhirõhk on suunatud olemasoleva situatsiooni kirjeldamisele, mille
tulemusena saab maksuhaldur ettekujutuse suurettevõtete vajadustest. Samas ei puudu töös
ka konkreetsed autoripoolsed järeldused, kuidas koostööd tõhusamaks muuta.
Tehtud analüüsi tulemusena selgus, et suurettevõtetel esineb tõepoolest mõningaid erisusi
maksuhalduriga suhtlemisel. See on tingitud suurtest mahtudest, võimalikest spetsiifilistest
tehingutest (sh sidusettevõtetega, mille puhul esineb maksude optimeerimise oht), tihti ka
tänu oma rahvusvahelisele staatusele. Sellest lähtuvalt on selle kliendigrupi esindajad oma
ala professionaalid, kes ei pöördu Maksu- ja Tolliametisse tihti, kuid kui neil tekib
probleeme, peavad ka maksuhalduri ametnikud olema valmis, et kiiret ja pädevat lahendust
leida.
Antud teema on uudne, kuna kuigi maksuhaldurist on saanud kliendisõbralik organisatsioon,
ei ole selles veel piisavalt tähelepanu pööratud spetsiifilistele kliendigruppidele ning neil
esinevatele erivajadustele. Antud tööle tuginedes saab Maksu- ja Tolliamet ülevaate
suurettevõtete erivajadustest ning saab korraldada oma koostööd nendega veelgi paremini.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Suurettevõtete kui eraldi kliendigrupi käsitlemine ; 1.1.Suurettevõtete liigitus Maksu- ja Tolliametis ; 1.2.Rahvusvaheline kogemus suurettevõtete kui eraldi kliendigrupi käsitlemisel ; 2.Maksuhalduri ametnike, suurettevõtete ja välisriikide esindajate küsitlemine ; 2.1.uuringute metoodika ; 2.2.Uuringu tulemused ; 2.2.1.Ametnike küsitlemise tulemused ; 2.2.3.IOTA liikmesriikide maksuhaldurite küsitlemise tulemused ; 2.3.Järeldused ja ettepanekud analüüsitud andmete põhjal ; Kokkuvõte