Läbirääkimised Põhja Politseiprefektuuri näitel
Kokkuvõte
Töös antakse ülevaade läbirääkimistest üldiselt ja selle olemusest. Samuti
taktikalistest läbirääkimistest, mis on määratud politsei lahendada ning sellest,
millistel eesmärkidel läbirääkimisi peetakse. Samuti annab töö ülevaate, kes on
Põhja Politseiprefektuuris läbirääkija, kuidas on korraldatud läbirääkijate töö ning
millistel juhtudel kaasatakse läbirääkijaid.
Kuna autor oli ka ise alates 2004 aasta maist kuni 2008 aasta lõpuni läbirääkija, siis
leidis, et antud teema vajab sügavamat käsitlust.
Uurimuse läbiviimiseks kasutatakse kvalitatiivset uurimismeetodit. Kvalitatiivse
uurimismeetodi valis autor seetõttu, et sellel teemal ei ole varasemalt uuringuid läbi
viidud, sest see on Eestis suhteliselt uus, ja teavet selle valdkonna kohta napib.
Selliseid sündmusi, mis vajavad läbirääkijate sekkumist, on autori kogemuse põhjal
piisavalt, mistõttu on viimane aeg analüüsida ja võtta käsitlusele läbirääkimised ning
läbirääkijaid.
Töö eesmärgiks on luua pilt valdkonnast, mis on Eestis alles väga uus. Samuti on
eesmärgiks välja selgitada, kuidas läbirääkijad ise hindavad oma vajalikkust,
milline peaks olema nende töökorraldus ning kuidas läbirääkimiste- järgselt
kaasneda võivad kohustused peaksid olema korraldatud.
Töö raames viidi läbi kaheksa struktureeritud vabade vastustega intervjuud Põhja
Politseiprefektuuris tegutsevate läbirääkijate hulgas. Uuringu käigus selgusid nii
mõnedki kitsaskohad, millele ei ole suurt tähelepanu pööratud: puudulik koolitus,
tihtilugu arusaamatud läbirääkijate väljakutsumised, mis iseenesest ei räägi läbirääkijate kahjuks. Samuti see, et läbirääkija ei juhi sündmuskohal kedagi ega
midagi, ta on lihtsalt vahend olukorra rahumeelseks lahendamiseks.
Kirjeldus
Sissejuhatus. ; 1. Teoreetiline osa. ; 1.1. Läbirääkimiste olemus. ; 1.2. Taktikaline läbirääkimine. ; 1.3. Läbirääkijate grupi loomine Põhja Politseiprefektuuris. ; 2. Empiiriline uuring. ; 2.1. Eesmärk ja uurimisküsimused. ; 2.1. Eesmärk ja uurimisküsimused. ; 2.2. Uurimismeetod ja andmete kogumine. ; 3. Analüüs. ; 3.1. Vajalikkus. ; 3.2. Koolitus. ; 3.3. Probleemid. ; 3.4. Töökorraldus. ; 3.5. Grupi suurus. ; 3.6. Töövaehndid. ; 3.7. Läbirääkija tunnistajana. ; 3.8. Aruanne. ; 4. Arutelu. ; Kokkuvõte