NATO liikmesriikide relvajõudude käibemaksutagastuse kord, probleemid ja lahendused
Kokkuvõte
Lõputöö on aktuaalne, sest 2016. aastal rakendati käibemaksuseaduse muudatus, mille raames muutus ka NATO
liikmesriikide relvajõudude käibemaksutagastuse regulatsioon.
Lõputöö eesmärgiks on välja selgitada NATO liikmesriikide relvajõudude käibemaksutagastuse regulatsiooni toimise
kord, probleemid praktilises töös ja lahendused. Töö eesmärgi saavutamiseks püstitati neli uurimisülesannet, mis
täideti kasutades kvalitatiivset uurimismeetodit.
Peamiselt toodi välja probleemidena juhtumid, kus on õppuste jaoks määratud vastutav isik, kuid üksused tegutsevad
tihti omavoliliselt, minnes ilma vastava tõendita kauplusesse. Samuti toodi välja olukord, kus kauba või teenuse
saajaks on NATO üksus või peakorter, kuid maksjaks on kas Kaitsevägi või Kaitseministeerium,
Kaitseinvesteeringute Keskus, mille tulemusena ei ole teada allkirjaõiguslik isik. Kaupa või teenust tarbivad nii
kohalikud kui ka liitlasüksused, kuid mille alusel sellises olukorras jaotada, kes kui palju tasuma peab. Lisaks ei ole
piiritletud taotluste esitamise mõistlik kogus ning praktilise töö käigus tekib erinevaid küsimusi, mida pole seaduse
ega määrusega reguleeritud. Viimastena toodi välja, et vormikandjate suur koormus, taotluste allkirja õigusliku isiku
eemal viibimine ning valesti ja ebapiisavalt täidetud tõendid.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.NATO liitlasvägede käibemaksutagastuse regulatsioon ; 1.1.NATO olemus ja tööpõhimõtted ; 1.2.NATO liikmesriikide relvajõudude käibemaksutagastuse regulatsioon ; 2.Käibemaksutagastuse regulatsiooni probleemid praktikas ; 2.1.NATO liikmesriikide relvajõudude käibemaksutagastuse regulatsiooni probleemid praktikas ; 2.2.Võimalikud lahendused NATO liikmesriikide relvajõudude käibemaksutagastuse regulatsiooni parendamiseks ; Kokkuvõte