Akadeemilise töötaja arusaam õppe- ja teadustöö seostest, teadustöö väljakutsetest ning toetamise võimalustest Sisekaitseakadeemia õppejõu kogemuse näitel
Kokkuvõte
Artikkel on kvalitatiivne uurimus, mis annab ülevaate, milline on õppejõu arusaam teadustööst, õppe- ja teadustöö seostest, väljakutsetest ja võimalikest toetamismeetmetest. Uuringus osalesid Sisekaitseakadeemia teadustöökohustusega õppejõud. Andmete kogumiseks kasutati poolstruktureeritud intervjuud, mida analüüsiti kvalitatiivse induktiivse sisuanalüüsi meetodil. Tulemused näitasid, et õppejõud mõistavad üldiselt teadustöö vajalikkust ja tahavad olla teadustegevusse kaasatud, kuid vajavad selleks organisatsiooni tuge. Õppejõud ootavad organisatsiooni initsiatiivi nii suuna seadmisel kui ka teadustöö kultuuri ergutamisel. Artikkel põhineb autori 2022. aastal Tartu Ülikoolis magistritööna kaitstud uuringul Sisekaitseakadeemia õppejõudude arusaamast õppe- ja teadustöö vahelistest seostest ning teadustöö toetamise võimalustest (Randlane, 2022). The article is a qualitative study that provides an overview of the understanding of academics regarding research, the links between teaching and research, the challenges and possible support measures. Academics with research responsibilities at the Estonian Academy of Security Sciences participated in the study. Semi-structured interviews were used to collect data, which were analysed using qualitative inductive content analysis. The results showed that academics generally understand the need for research and want to be involved in research, but need organisational support to do so. They expect the organisation to take the initiative both in setting direction and in stimulating a research culture. The article is based on the author’s research, defended as their Master’s thesis at the University of Tartu in 2022, on the
understanding of academics on the links between teaching and research and the possibilities of supporting research (Randlane, 2022).