Õppuste korraldamine
dc.contributor.author | Teder, Gert | |
dc.date.accessioned | 2022-01-25T07:49:49Z | |
dc.date.available | 2022-01-25T07:49:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://digiriiul.sisekaitse.ee/handle/123456789/2852 | |
dc.description | Sissejuhatus ; 1. Miks õppusi korraldada? ; 1.1. Õppuste eesmärk ; 2. Õppuste suunitlus ja kujundamine ; 2.1. Õppuse kujundamise meeskond ; 2.2. Vajaduste hindamine ; 2.3. Ulatus/maht ; 2.4. Teavitamine ; 2.5. Eesmärgid ; 2.6. Narratiiv ehk taustalugu ; 2.7. Peasündmus ja kõrvalsündmused ; 2.8. Oodatud tegevused ; 2.9. Sisendsõnumid ; 2.10. Õppuse täiendused ; 3. Õppustele kaasatud rollid ; 3.1. Osalejad ; 3.2. Korraldajad ; 3.3. Simulatsioon ehk vastumäng ; 3.4. Hindajad ; 4. Õppuste tüübid ; 4.1. Orienteerumisõppus ; 4.2. Harjutusõppus ; 4.3. Drill ; 4.4. Lauaõppus ; 4.5. Staabiõppus ; 4.6. Funktsionaalne õppus ; 4.7. Täiemõõduline õppus ; 5. Õppuse korraldamise tegevuste ahel ; 5.1. Planeerimine ; 5.2. Ettevalmistamine ; 5.3. Õppuse kavandi koostamine ; 5.4. Läbiviimine ; 5.5. Hindamine ; 5.6. Tegevused pärast õppust ; 6. Õppuste hindamine ja kokuvõtete tegemine ; 6.1. Hindamise tulemuslikkus ; 6.2. Hindamise protsess ; 6.3. Hindamismeeskonna valimine ja struktuur ; 6.4. Hindajate oskused ; 6.5. Hindajate isikuomadused ; 6.6. Eesmärgid ; 6.7. Hindamispakett ; 6.8. Õppuse ajal ; 6.9. Pärast õppust – osalejate kriitika (debriefing) ; 6.10. Pärast õppust – hindajate koosolek ; 6.11. Pärast õppust – hindamisraport ; Kasutatud kirjandus | et_EE |
dc.description.abstract | Eestis on eri institutsioonid koostanud hulgaliselt õppuste korraldamise juhendeid ja seetõttu võib tunduda, kas on tõesti veel üht vaja. Just niisugusest lähtepunktist algas ka selle juhendi kokkupanek. Esimese etapina analüüsiti olemasolevaid õppuste juhendeid, kõigepealt neid, mis on ilmunud Eestis ja eesti keeles, teiseks valimit rahvusvaheliselt tasandilt. Kokkuvõtvalt võib öelda, et Eestis seni ilmunud õppuste juhendid on väga kõrgel tasemel, kuid mõeldud organisatsioonidele, kus kantakse mundrit, olgu nendeks siis sisekaitsestruktuurid või militaarorganisatsioonid. Samuti saavad sellistest juhenditest tuge asutused, kellel on kohustus korraldada regulaarselt kriisiõppusi. See tähendab ühtlasi seda, et nendes organisatsioonides on õppuste korraldamine heal tasemel ja kõik toimib. | et_EE |
dc.language.iso | other | et_EE |
dc.publisher | Sisekaitseakadeemia | et_EE |
dc.subject | õppused | et_EE |
dc.subject | juhendid | et_EE |
dc.subject | kriisijuhtimine | et_EE |
dc.title | Õppuste korraldamine | et_EE |
dc.type | Other | et_EE |