Päästealaste ohutuse teemade käsitlemine II kooliastme aineõpetajate poolt
Kokkuvõte
Magistritöö eesmärk on välja selgitada II kooliastme aineõpetajate ohutuslaste teemade käsitlemise võimalused ja
eeldused, praegune praktika ning toetusvajadus koolikeskkonnas. Töö eesmärgi saavutamiseks püstitati kolm
uurimisülesannet: analüüsida teoreetilisi lähtekohti ohutuse teemade käsitlemisel õppeprotsessis; välja selgitada
ja analüüsida aineõpetajate hinnangute põhjal ohutusõppe läbiviimist, korraldamist ja toetavaid meetmeid
õppeprotsessis; sünteesida teoreetilisi seisukohti ja empiirilisest uuringust saadud tulemusi ning teha ettepanekuid
ohutuse kui läbiva teema käsitlemiseks õppeprotsessis.
Magistritöö eesmärgi saavutamiseks ja uurimisülesannete täitmiseks kasutati uurimisstrateegiana kaardistavat
uuringut (survey) ning andmekogumise meetodina ankeetküsitlust. Kvantitatiivse sisuanalüüsi teostamiseks
kasutati andmeanalüüsiprogrammi SPSS ja QCAmap.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Ohutuse teemade käsitlemine muutuvas koolikultuuris ; 1.1. Õpilase ohutu käitumise kujundamise lähtekohad ; 1.2. Nüüdisaegne õpikäsitus ; 1.3. Ohutuse teemade mõjurid õpikäsituses ; 1.4. Ohutuse teemade käistlemine õppeprotsessis ; 1.5. Ohutuse teema väljundid/ootused õpikäsituses ; 2. Empiiriline uurimus ; 2.1. Eesti olukorra ülevaade ; 2.2. Uurimismetoodika ja valim ; 2.3. Uurimistulemused ja analüüs ; 2.4. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte