Organisatsioonikultuuritüübi määramine Ida Politseiprefektuuri Jõhvi ja Narva politseiosakondades
Kokkuvõte
Käesoleva lõputöö eesmärgiks on selgitada välja Ida Politseiprefektuuri Ida-Virumaal
asuvate politseiosakondade (Jõhvi, Narva) domineeriv kultuuritüüp ja töötajate poolt
soovitud kultuuritüüp ning teha ettepanekud organisatsioonikultuuri arendamiseks.
Töö uurimisobjektiks on Ida Politseiprefektuuri Narva ja Jõhvi politseiosakondade
organisatsioonikultuur. Lõputöö eesmärgi täitmiseks ja hüpoteesi lahendamiseks
kasutab autor Roger Harrisoni organisatsioonikultuuri diagnoosimise meetodit.
Tuginedes Harrisoni ja Stokesi poolt välja antud töövahendile „Organisatsiooni kultuuri
diagnoosimine“, viib autor töötajate seas läbi küsitluse ning uurib, kuidas nad hindavad
organisatsiooni töökorraldust, otsuste tegemist, infovahetust, juhtimist, motivaatoreid.
Küsitluse objektideks on erinevatest struktuuriüksustest, erinevatel ametikohtadel,
erinevast soost ja rahvusest politseiametnikud ning -teenistujad.
Uurimise tulemusena selgus, et Narva ja Jõhvi politseiosakondades domineeriv
kultuuritüüp (võimukeskne) ei vasta töötajate poolt soovitule (ülesandekeskne), mistõttu
töötajad ei tunne ennast organisatsioonis hästi ning ei ole valmis maksimaalselt
panustama organisatsiooni eesmärkide täitmisse. Sellest lähtuvalt teeb töö autor
ettepanekud organisatsioonikultuuri tüübi muutmise ning arendamise kohta, mida
rakendades oleks võimalik muuta Narva ja Jõhvi politseiosakonnad kui organisatsioonid
stabiilsemateks ja paremini funktsioneerivateks.
Kirjeldus
Sissejuhatus. ; 1. Teoreetilised lähtekohad. ; 1.1. Organisatsioon, kultuur ja organisatsioonikultuur. ; 1.2. Organisatsioonikultuuri tüübid. ; 1.3. Organisatsioonikultuuri arendamine ja muutmine. ; 2. Empiiriline uurimus. ; 2.1. Ida Politseiprefektuuri üldiseloomustus. ; 2.2. Uurimismeetod. ; 2.3. Valim ja uuringu läbiviimine. ; 2.4. Uurimistulemuste kokkuvõte ja analüüs. ; 3. Järeldused ja ettepanekud. ; 3.1. Järeldused. ; 3.2. Autoripoolsed ettepanekud organisatsioonikultuuri arendamiseks. ; Kokkuvõte