Vangla administratsiooni diskretsioon ja määratlemata õigusmõiste kinnipeetavale vaba aja veetmiseks vajaliku eseme lubamisel
Kokkuvõte
Töö autor seadis lõputööle 2 hüpoteesi: 1) kinnipidamisasutuse administratsiooni diskretsioon kinnipeetavale vaba aja veetmiseks vajaliku eseme lubamisel on eripärane ja kordumatu, seetõttu järelevalvet teostavad haldusorganid ei välju diskretsiooni kontrollimise piiridest ja seega ei mõjuta vangla administratsiooni otsuse langetamisel sisuliselt; 2) elektriseadmete kasutamine kinnipeetavate vaba aja sisustamiseks, mis eeldab vangistusseaduse § 31 rakendamist ei ole alati kooskõlas vangistuse täideviimise eesmärkidega.
Uurimistöö eesmärgiks on anda ülevaade vangla administratsiooni diskretsiooni rakendamisest kinnipeetavale vaba aja veetmiseks vajaliku eseme lubamisel, sellese sekkumise ulatusest järelevalvet teostavate haldusorganite poolt. Samuti professionaalsete seisukohtade välja selgitamine kinnipeetavate vaba aja veetmisest ning sellest tulenevalt vangistusseaduse § 31 lg 2 määratlemata õigusmõiste sisustamine.
Uurimustöö meetoditena kasutatakse kvantitatiivseid uurimismeetodeid ning eesmärgi saavutamiseks on autor koostanud kaks ankeetküsimustiku. Lisaks sellele viiakse läbi asjakohaste haldusaktide analüüsi. 4
Uurimistöö tulemused näitasid, et menetlussüsteem uuritavas valdkonnas ei ole ühtne ning selles esineb puudusi. Määratlemata õigusmõiste sisustamine on aega nõudev protseduur ning tihtipeale sisustatakse seda vastuolus vangistuse täideviimise eesmärkidega.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Diskretsiooni olemus ; 1.1.Diskretsiooni mõiste Eesti õigusruumis ning selle liigid ; 1.2.Diskretsiooni vigadest ; 1.2.1.Kaalutlusõiguse kasutamata jätmine ; 1.2.2.Kaalutlusõiguse piiride ületamine ; 1.2.3.Kaalutlusõiguse väärkasutamine ; 1.3.Diskretsiooni kontroll ; 2.Määratlemata õigusmõiste ; 2.1.Hindamisruumi küsimus ; 3.Kinnipeetavatele vaba aja veetmiseks esemete lubamine, õigusliku regulatsiooni analüüs ; 3.1.Regulatsiooni diskretsioon ; 3.2.Regulatsiooni määratlemata õigusmõiste ja selle sisustamine ; 3.3.Täiendavad regulatsioonid ; 3.4.Kehtiva ja eelnevalt kehtinud regulatsioonide võrdlemine ; 4.Määratlemata õigusmõiste sisustamine. Sotsiaalala spetsialistide küsitlemine ; 4.1.Küsitluse põhimõtted ; 4.2.Küsitluse sisu ja tulemused ; 5.Menetlussüsteem. Inspektor-kontaktisikute küsitlus ; 5.1.Küsitluse põhimõtted ; 5.2.Küsitluse sisu ja tulemused ; 6.Diskreetsiooni kontrollimise piirid haldusakti kontrollimisel ; 6.1.Kaasuse kirjeldus. Kronoloogia ja analüüs ; 6.1.1.Kaasuse üldkirjeldus ; Kokkuvõte