Kinnipeetavate motivatsioon hariduse omandamisel Tallinna Vangla näitel
Kokkuvõte
Töö eesmärgiks on uurida (vangla)keskkonna mõju õppimisele, kuidas mõjutab õppimise eest saadav rahaline tasu kinnipeetavate motivatsiooni ja mis viisil motiveerida kinnipeetavaid õppima.
Uurimismeetodina on kasutatud Tallinna Vangla õppivate ja mitteõppivate kinnipeetavate seas läbiviidud ankeetküsitlusi ning intervjuud Tallinna Vangla hariduskorraldajaga.
Uurimustöö tulemusena selgus, et kinnipeetavaid motiveeriks õppima pigem muud soodustused nagu suur osakaal ennetähtaegsel vabanemisel, tihedam spordiga tegelemise võimaldamine või kutseerialade suurem valik, kui see, et õppimise eest saaks rahalist tasu.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Õppimine, motivatsioon ja keskkond ; 1.1.Motivatsiooni mõiste ja olemus ; 1.1.1.Välimine ja sisemine mptivatsioon ; 1.2.Õpimotivatsioon ; 1.3.Keskkond, kui õppimist mõjutav tegur ; 2.Hariduse võimaldamise eesmärk ja tähtsus vanglas ; 2.1.Kinnipeetavate õppimisvõimalused Tallinna Vanglas ; 3.Uurimus ja analüüs ; 3.1.Uurimusprobleem ja metoodika ; 3.2.Uuringus osalenud kinnipeetavate üldiste andmete kirjeldus ; 3.3.Peamised motivaatorid ; 3.4.Õppimise eest saadav rahaline tasu, kui motivaator ; 3.5.Keskkond õppimise mõjutajana ; 3.6.Järeldused ; 3.7.Võimalikud lahendused ja ettepanekud ; Kokkuvõte