Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorKärsna, Tiina
dc.contributor.otherRoosve, Triin, juhendaja
dc.contributor.otherSisekaitseakadeemia. Halduskolledž
dc.date.accessioned2017-05-25T07:39:56Z
dc.date.available2017-05-25T07:39:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1348
dc.descriptionSissejuhatus ; 1.Põhiseadus ja selle printsiibid ; 1.1.Õigusriigi printsiip ; 1.2.Põhiõigused ; 1.2.1.Põhiõiguste riive ; 1.2.2.Põhiõiguste riive tuvastamise alused ; 1.2.3.Riive põhiseaduslikkuse kontrolli alused ; 1.3.Kohaliku elu küsimus ja riigielu küsimus ; 1.4.Vaba eneseteostus ; 2.Avaliku korra eeskirjade analüüs ; 2.1.Metoodika ; 2.2.Analüüs ; 2.3.Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõteet_EE
dc.description.abstractLõputöö hüpoteesiks on väide, et linnavalitsuste poolt rikutakse isikute põhiõigust vabale eneseteostusele, kuna avalike ürituste kohta käivad regulatsioonid ei ole põhiseadusega kooskõlas. Autor kasutab hüpoteesi tõestamiseks avaliku korra eeskirjade analüüsi. Töö esimeses osas keskendub autor põhiseaduse, selle printsiipide, põhiõiguste riive ja riivete tuvastamise alustele. Teises osas uuritakse, millisel tingimustel saab Eesti Vabariigi linnades korraldada avalikke üritusi ning milliseid piiranguid nende korraldamisel seatakse, et tagada avalik kord ja teiste isikute põhiõigused. Uuringu tulemusena selgus, et omavalitsustel puudub seadusest tulenev volitusnorm, mis annaks neile õiguse reguleerida avalike ürituste lubamist. Kuna piirangud on lubatud vaid paralamendiseadusega või selle alusel antud volitusnormiga, saab öelda, et lõputöö hüpotees leidis kinnitust.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.subjectavalik kordet_EE
dc.subjecteneseteostuset_EE
dc.subjectkohalikud omavalitsusedet_EE
dc.subjectpõhiõigusedet_EE
dc.titleAvalike ürituste lubamise põhiseaduslik aspektet_EE
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet