Avalike ürituste lubamise põhiseaduslik aspekt
Kokkuvõte
Lõputöö hüpoteesiks on väide, et linnavalitsuste poolt rikutakse isikute põhiõigust
vabale eneseteostusele, kuna avalike ürituste kohta käivad regulatsioonid ei ole
põhiseadusega kooskõlas.
Autor kasutab hüpoteesi tõestamiseks avaliku korra eeskirjade analüüsi.
Töö esimeses osas keskendub autor põhiseaduse, selle printsiipide, põhiõiguste riive ja
riivete tuvastamise alustele.
Teises osas uuritakse, millisel tingimustel saab Eesti Vabariigi linnades korraldada
avalikke üritusi ning milliseid piiranguid nende korraldamisel seatakse, et tagada
avalik kord ja teiste isikute põhiõigused.
Uuringu tulemusena selgus, et omavalitsustel puudub seadusest tulenev volitusnorm,
mis annaks neile õiguse reguleerida avalike ürituste lubamist. Kuna piirangud on
lubatud vaid paralamendiseadusega või selle alusel antud volitusnormiga, saab öelda,
et lõputöö hüpotees leidis kinnitust.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Põhiseadus ja selle printsiibid ; 1.1.Õigusriigi printsiip ; 1.2.Põhiõigused ; 1.2.1.Põhiõiguste riive ; 1.2.2.Põhiõiguste riive tuvastamise alused ; 1.2.3.Riive põhiseaduslikkuse kontrolli alused ; 1.3.Kohaliku elu küsimus ja riigielu küsimus ; 1.4.Vaba eneseteostus ; 2.Avaliku korra eeskirjade analüüs ; 2.1.Metoodika ; 2.2.Analüüs ; 2.3.Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte