Koostöö tõhusus piirihalduse mitmetasandilisel korraldamisel Frontexi näitel
Kokkuvõte
Magistritöö eesmärk on hinnata Frontexiga koostöö tõhusust piirihalduse mitmetasandilisel korraldamisel ja teha ettepanekuid koostöö täiustamiseks. Selleks analüüsitakse piirihalduse mitmetasandilist korraldamist EL-s, julgeolekukeskkonda millega piirihalduse korraldamisel arvestada tuleb, antakse ülevaade julgeolekuohtudele reageerimise meetmetest piirihalduses. Seejärel hinnatakse milliseid integreeritud piirihalduse kontseptsiooni valdkondi Frontexi tegevused toetavad; antakse ülevaade Frontexi tegevuskeskkonnast ja agentuuri koordineerimisel toimuvatest tegevustest mitmetasandilises piirihalduses ning hinnatakse kuidas Frontexi tegevused liikmesriike toetavad. Autor järeldab, et sisejulgeoleku valdkond sh piirihaldus on EL-s korraldatud mitmetasandiliselt. See, milliste struktuuridega mitmetasandiliselt koostööd tehakse, sõltub probleemist, mida lahendatakse. Piirihaldust mõjutavad peamiselt mitte-militaarsed ohud. Sisejulgeoleku organisatsioonid on efektiivsed vaid siis, kui suudavad ohtudele reageerida koostööd tehes. Frontexiga koostöö toimub efektiivselt neljas valdkonnas: piirikontrollis, EL sidususes, koostöös ja vahetutes tegevustes piiril. Koostööd on vajalik tõhustada järgmistes valdkondades: ühishangete korraldamine, integreeritud piirihalduse strateegia arendamine, projektipõhiste koolituste koordineeritud läbiviimine kolmandates riikides ja piirivalvurite reservide loomise ühtlustamine EL liikmesriikides.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; Töös kasutatavad mõisted ja lühendid ; 1.Piirihalduse mitmetasandiline korraldamine ; 1.1.Mitmetasandilise valitsemine Euroopa Liidus ; 1.2.Ohud piiridel ; 1.3.Piirihalduse korraldus uues julgeolekukeskkonnas ; 2.Tegevuste tõhusus piirihalduse mitmetasandilisel korraldamisel ; 2.1.Frontexi tegevuste tõhususe hindamine ; 2.2.Frontexi tegevused mitmetasandilises piirihalduses ; 2.3.Frontexiga koostöö tõhusus ; Kokkuvõte ; Summary ; Viidatud allikate loetelu ; Tabelite ja jooniste loetelu