Politseiasutuste protsesside kaardistamise juhendi rakendamine (Rakvere politseijaoskonna näitel)
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärgiks on analüüsida, millised probleemid esinevad protsesside kaardistamise juhendi kavandi rakendamisel praktikas ja anda soovitusi juhendi rakendamiseks. Kuna lõputöö on rakendust loov uurimus, siis eesmärkide saavutamiseks püstitas töö autor uurimisülesanneteks anda ülevaade protsessijuhtimise põhimõtetest ja protsesside kaardistamise metodoloogiast, tutvustada Eesti avalike organisatsioonide protsesside kaardistamise praktikat, analüüsida kirjalikke dokumente, kirjeldada Rakvere politseijaoskonna protsesse ja kaardistada juhendi metoodikat kasutades üks protsess, viia läbi osalusvaatlus ja rühmaintervjuud ning neid analüüsida. Kogutud andmete analüüsi põhjal teha järeldusi ja anda soovitusi. Üldeesmärgi saavutamiseks viis autor läbi kvalitatiivse uurimuse. Autor osales osalusvaatlejana protsesside kaardistamise juhendi rakendamise töörühmas. Protsesside kaardistamise juhendi rakendamise kitsaskohtade väljaselgitamiseks viis autor läbi kaks poolstruktureeritud rühmaintervjuud. Intervjueeritavateks olid Rakvere politseijaoskonna ja teenistuste juhid ning protsesside kaardistamise rakendamise töörühma liikmed.
Kirjeldus
Sissejuhatus. ; 1. Protsesside kaardistamise roll protsessijuhtimise rakendamisel. ; 1.1. Protsessijuhtimise ja kaardistamise metodoloogia. ; 1.2. Protsesside arendamise meetodid ja tehnikad. ; 2. Protsesside kaardistamise praktika. ; 2.1. Protsessijuhtimise kaardistamise rakendamise kogemus Eesti avaliku sektori organisatsioonides. ; 2.2. Protsesside arendamise praktika Eestis. ; 3. Protsesside kaardistamine Rakvere politsejaoskonnas - empiiriline uuring. ; 3.1. Andmekogumis- ja analüüsimeetodite valik ning valimite moodustamine. ; 3.2. Protsesside kaardistamise juhendi kavandit rakendava töörühma töö osalusvaatluse ja rühmaintervjuude analüüs. ; 4. Politseiasutuste protsesside kaardistamise juhendi kavandi rakendamise kitsaskohad ja võtmetegurid. ; 4.1. Juhendi rakendamise probleemkohad. ; 4.2. Juhendi rakendamist tagavad organisatsioonilised ja personalialased meetmed. ; Kokkuvõte