Töötavate ja mittetöötavate üliõpilaste õppeedukus ja seda mõjutavad tegurid Sisekaitseakadeemia Päästeteenistuse eriala näitel
Kokkuvõte
Õpingute kõrvalt töötamine on tegevus, mis muutub iga aastaga enam populaarsemaks ja on tänapäeval kujunenud üsna tavaliseks üliõpilaselu osaks. Üliõpilaste töötamise määr on Eestis 66%, mis asetab Eesti riikide vahelises võrdluses selle näitajaga Euroopa tippude hulka. (EUROSTUDENT 2008, ref. Mägi, Aidla, Reino, Jaakson, Kirss 2011:5) Arvestades asjaoluga, et peaaegu kõik Eesti kõrghariduse I astme üliõpilased õpivad formaalselt täiskoormusega, eeldades suure osa ajaressursist õpingutele pühendamist, on üllatav, et 51% täiskoormusega õppivatest üliõpilastest töötab samas täistööajaga. Lõputöö probleemiks oli küsimus, kas ja mil määral ning millistest teguritest sõltuvalt erineb Sisekaitseakadeemia päästeteenistuse erialal õppivate töötavate ja mittetöötavate üliõpilaste õpitulemused. Eesmärgini jõudmiseks uuris autor Eesti siseriiklike seadusi, eesti ja võõrkeelset erialast kirjandust ning viis läbi mõjutavaid tegureid käsitleva uuringu ning üliõpilaste analüüsi, tulenevalt nende hõivatusest. Uurimismeetoditest kasutas autor statistilist andmeanalüüsi ja küsitlust. Läbiviidud uuringu tulemusena selgus, et õpingute kõrvalt töötavatel üliõpilastel oli kõrgem keskmine hinne võrreldes mittetöötavate üliõpilastega. Tulemused näitasid, et küsitluses osalenud üliõpilaste akadeemiline võimekus ja õppeedukus on omavahel seotud ning üliõpilased kes olid õppetulemustes edukamad, omas kõrgharidust vähemalt üks vanematest.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Kõrgharidusõpingud ja üliõpilaste töötamine ; 1.1.Kõrgharidusõpingud ja töötamist reguleeriv seadusandlus ; 1.2.Kõrgharidusõpingute ja töötamise ühitamine ; 1.3.Õppeedukust mõjutavad tegurid ; 1.4.Õpingute ja töötamise ühitamise mõju õpitulemustele ; 2.Õppeedukust mõjutavad tegurid ja töötamise mõju õppeedukusele ; 2.1.Päästekolledži iseloomustus ; 2.2.Uuringu metoodika ; 2.3.Uuringu tulemused ; 2.4.Ankeetküsitluse tulemuste võrdlemine õppeedukusega ; 2.5.Uuringu järeldused ja soovitused ; Kokkuvõte