Venekeelse politseiametnike eesti keele õppimise motivatsioon Ida prefektuuri näitel
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärk on uurida ning analüüsida Ida prefektuuri vene keelt kõnelevate politseiametnike hinnangut enda motivatsioonile õppida eesti keelt. Lõputöös püstitati järgmised uurimisküsimused: 1. Kuidas hindavad venekeelsed politseiametnikud ise oma motivatsiooni eesti keelt õppida? 2. Millised tingimused ja võimalused on venekeelsetel ametnikel eesti keele õppimiseks tööandja poolt? Lõputöö eesmärgi saavutamiseks kasutas autor andmekogumismeetodina ankeetküsitlust. Lõputöö empiirilise uurimuse analüüsist selgus, et Ida prefektuuri politseiametnike keeletaseme puudulikus on probleemiks nii ametisiseselt kui ka ametnike enda arvates. Lõputöös on autor tuvastanud, et enamjaolt hindavad vene keelt emakeelena kõnelevad politseiametnikud oma motiveeritust eesti keele õppeks välistest teguritest tulenevaks, omandades keelt tööalase nõude tõttu ning pidades tööandja toetust kõige mõjuvamaks motivatsiooni teguriks. Lõputöö kokkuvõttes välja toodud soovitused aitavad tõhustada eesti keele õpet ja viia seeläbi ametnike keeleoskus nõutavale tasemele, mille tulemusena tõuseb ametnike professionaalsus ja leevendub personaliprobleem Ida prefektuuris.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Motivatsioon. ; 1.1. Motivatsiooni määratlus. ; 1.2. Keeleõppemotivatsioon ja selle teooriad. ; 1.3. Õpimotivatsiooni leidmine, hoidmine ja reguleerimine. ; 2. Keelelised nõuded politseiametnikule. ; 2.1. Eesti Vabariigi põhiseaduses kajastatud keelesätted. ; 2.2. Keeleseaduses kajastatud keelesätted. ; 2.3. Keeleseaduse alusel kehtestatud keeleoskustasemed ja -nõuded. ; 2.4. Muudes seadustes kajastatust leidnud keelenõuded. ; 2.5. Järelevalve keeleoskusnõuete täitmise osas. ; 2.6. PPA ja Ida prefektuuri tegevused keeletaseme parandamiseks. ; 3. Uurimuse meetodid, valim ja analüüs. ; 3.1. Valimi ja uurimismeetodi kirjeldus. ; 3.2. Uuringutulemused ja analüüs. ; 3.3. Ettepanekud. ; Kokkuvõte ; Lisad.