Ohutus kui läbiv teema I ja II kooliastme õppematerjalide põhjal
Kokkuvõte
Töö eesmärgiks oli selgitada välja, kuidas ja millisel määral on käsitletud tule-, vee- ja teisi keskkonnaohte ning vajadusel abi otsimist I ja II kooliastme õpikutes, töövihikutes ja tööraamatutes. Eesmärgi saavutamiseks püstitatud uurimisülesanded said töö vältel täidetud ning aitasid saavutada eesmärki. Püstitatud uurimusülesannete lahendamisel kasutati uuringu andmete kogumiseks kvalitatiivse meetodina dokumendianalüüsi, kus kokku töötas autor läbi 70 õppematerjali, millest 56 sisaldasid ohutusalaseid koode ehk lõppvalimisse kuulus 80% allikatest. Õppematerjalide andmete analüüsiks kasutati kvalitatiivse andmeanalüüsi programmi NVivo, kuhu koostati õppematerjalide analüüsimiseks teooria põhjal kaks koodipuud. Töö eesmärk saavutati õppematerjalide kvalitatiivse uuringuga, mille tulemusel selgus, et I ja II kooliastme õppematerjalid vastavad Põhikooli riikliku õppekava läbivale teemale „Tervis ja ohutus“ ning Tartu Ülikooli ja Päästeameti koostöös koostatud läbiva teema „Tervis ja ohutus“ õpitulemused kooliastmeti olid 50% ulatuses vastavuses õppematerjalidega. Dokumendianalüüsi ja kvalitatiivse uuringu tulemusel esitab autor rakenduslikud ettepanekud ja soovitused edasiseks õppematerjalide täiendamiseks ohutuse kui läbiva teema seisukohalt ja ohutusalaste õpiväljundite paremaks omandamiseks.
Kirjeldus
Mõistete ja lühendite loetelu ; Sissejuhatus ; 1.Ohutus kui läbiv teema ; 1.1.Õppekava ja läbiv teema ; 1.2.Ohutusalased pädevused ; 1.3.Õppematerjalide koostamise põhimõtted ; 1.4.Päästeteenused ja päästealane ennetustegevus ; 2.Empiiriline uurimus ; 2.1.Metoodika ja valim ; 2.2.Tulemused ; 2.3.Järeldused ohutusalaste pädevuste küsitlemise kohta ; 2.4.Ettepanekud ; Kokkuvõte