Eneseteadustus-uuring alaealiste delinkventse käitumise levimusest Võrumaal
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärk on analüüsida ja võrrelda 9.-10. klasside õpilaste delinkventse käitumise levimust eneseteadustus-uuringu meetodil. Uurimismeetodiks valiti ankeetküsitlus, milles osales 190 õpilast Võrumaa koolidest. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks on töö autor püstitanud järgnevad uurimisküsimused: 1. Kui paljud ja kui sagedasti on alaealised käitunud Võrumaal delinkventselt? 2. Missugused on levinumad delinkventsed käitumisviisid? 3. Kui sageli on alaealised kokku puutunud politseiga ja kui, siis millised need on olnud? Saadud tulemuste põhjal võib järeldada, et väga paljud alaealiste delinkventsed käitumisviisid on latentsed. Ainult registreeritud kuritegevus ei loo meile tervikpilti alaealiste delinkventsuse levimusest. Selleks, et saada võimalikult täpne ülevaade on vaja need kaks kõrvutada. Peitkuritegevuse paremaks analüüsiks ja täpsemateks andmeteks on vaja viia läbi veel enam ja sagedamini eneseteadustus-uuringuid, mis keskenduvad iga rikkuja konkreetsetele tegudele. Küll aga on nii Võru politseijaoskonna statistika põhjal kui ka autori uuringus väga sarnane pingerida levinumatest rikkumistest. Uurimuse tulemusest lähtuvalt tehti kolm ettepanekut, et vähendada ja ennetada alaealiste delinkventsust.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Eneseteadustus-uuring ; 1.1. Eneseteadustus-uuringu mõiste ja olemus ; 1.2. Meetodi ajalugu ; 1.3. Eneseteadustus-uuringuga kaasnenud probleemid ; 2. Alaealiste delinkventse käitumise levimus Eestis ja lähiriikides ; 2.1. Eesti ; 2.2. Leedu ; 2.3. Soome ; 2.4. Venemaa ; 3. Alaealiste delinkventse käitumise uuring Võrumaa koolides ; 3.1. Uurimuse eesmärk ja uurimisküsimused ; 3.2. Uuringu läbiviimine ja valim ; 3.3. Tulemused ja analüüs ; 3.4. Ettepanekud ja soovitused ; Kokkuvõte ; Summary ; Viidatud allikate loetelu ; Tabelite ja jooniste loetelu ; Lisad