Virtuaalreaalsuse prillide kasutamine keemiapääste erivõimekuse harjutuste läbiviimiseks komandode näitel
Abstract
Käesolevas töös uuriti VR prillide kasutamist Ida
päästekeskuse keemiaerivõimekusega päästekomandode koolitamises. Teoreetiline uurimus
viidi läbi, et aru saada tööga seotud põhimõistetest ning teostati empiiriline uurimus, mille
käigus viidi läbi kahes erivõimekusega komandos viis erinevat harjutust, kus tuli kasutada
keemiapääste erivõimekusega komando mõõtevahendeid. Empiirilise uurimuse käigus
kogutud andmete põhjal selgus, et VR prillide abivahendina kasutamine õppeprotsessis on
äärmiselt kasulik ja efektiivne. VR prillide kasutamise eelis osalejate tagasiside alusel on
praktiline lähenemine õppimisele, mugavus ja ohutus ning innovaatilisuse ja reaalsuse tunde
toomine õppeprotsessi. Päästjatel on VR keskkonnas võimalik omandada praktilisi
kogemusi, arendada oskusi ja teadmisi ning luua kaasahaarav ja motiveeriv õppekeskkond.
Description
Sissejuhatus ; 1. Virtuaalreaalsuse rakendamine keemiapääste erivõimekusega päästjate koolitamisel ; 1.1 Virtuaalreaalsuse olemus ja võimalused ; 1.2 XVR On Scene tarkvara ; 1.3 Keemiaerivõimekusega päästja tööks vajalikud oskused ja teadmised ; 1.4 Täiskasvanute koolitamise põhimõtted ning virtuaalreaalsuse võimekuste rakendamine keemiapääste erivõimekusega päästjate koolitamisel ; 2. Empiiriline uuring ; 2.1 Uurimismetoodika ja valim ; 2.2 Uuringu tulemuste kokkuvõte
2.2.1 Õpiülesanded ; 2.2.2 Päästjate tagasisideküsitlus ; 2.3 Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte