Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorKoreškova, Katerina
dc.contributor.otherSisekaitseakadeemia. Sisejulgeoleku instituut
dc.contributor.otherTuulemäe, Annika, juhendaja
dc.contributor.otherJärvet, Shvea, kaasjuhendaja
dc.date.accessioned2016-06-16T06:47:47Z
dc.date.available2016-06-16T06:47:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/30
dc.descriptionMõistete ja lühendite selgitus ; Sissejuhatus ; 1.Õpetaja koolikeskkonnas ; 1.1.Õpetaja rollid ; 1.2.Kooliturvalisus ja õpetaja roll selle tagamisel ; 1.3.Õpetaja ettevalmistus esmaõppes ; 2.Õpetajate hinnangud neile esitatavate ootuste suhtes ja esmaabialased teadmised kooliturvalisuse tagamisel ; 2.1.Uurimismetoodika ja valim ; 2.2.Uurimistulemused ; 2.2.1.valimi kirjeldus ; 2.2.2.Õpetajatele esitatavd ootused ja õpetaja rollid ; 2.2.3.Kooliturvalisuse ja õpetaja esmaabi andmise oskuse tähistamine ning õpetajate esmaabialased teadmised ; 2.3.Järeldused ja diskussioon ; 2.3.1.Hinnangud ootustele ja õpetaja rollidele ; 2.3.2.Kooliturvalisuse- ja esmaabialase temaatika olulisus ning õpetajate esmaabialased teadmised ; 2.3.3.Diskussioon ; 2.4.Ettepanekud ja soovitused ; Kokkuvõte ; Summaryet_EE
dc.description.abstractMagistritöö eesmärk on selgitada välja õpetajate igapäevased rollid koolikeskkonnas, õpetajate esmaabialane pädevuste tase ning seosed kooliturvalisusega ja sellest tulenevalt teha ettepanekud õpetajakoolitusega seotud osapooltele kooliturvalisuse- ja esmaabialase temaatika edendamiseks ning tõhustamiseks üldhariduskoolides. Magistritöö eesmärgi saavutamiseks kasutatakse uurimisstrateegiana kaardistavat uuringut ning andme- ogumismeetodina poolstruktureeritud ankeetküsitlust. Uuringu valim on moodustatud klastervalimi meetodil. Uuringus osales 387 üldhariduskooli õpetajat üle Eesti. Töö teoreetilises peatükis antakse rolliteooria lähtekohtadele tuginedes ülevaade rolli üldisest ning õpetaja rolli olemusest. Samuti selgitatakse kooliturvalisuse tagamisega seotud aspekte, õpetaja osalust kooli-turvalisuse tagamisel ja õpilastele esmaabi andmisel ning esitatakse õpetajate esmaabi andmisega seotud täheldusi. Lisaks tutvustatakse õpetajate ettevalmistamist hõlmavaid seisukohti ning arenguid. Empiirilise uuringu tulemustest selgub, et õpetajad mõtestavad ja tajuvad rolle erinevalt, õpetajad peavad kooliturvalisuse tagaja ja esmaabi andja rolle oluliseks ning neid rolle täidetakse ka igapäevatöös. Tulemused viitavad, et õpetajad tähtsustavad esmaabi andmise oskust, puutuvad sagedasti kokku esmaabi osutamisega, ent õpetajate teadmised ei pruugi esmaabi osutamiseks kooliturvalisuse tagamisel olla küllaldased. Magistritöö tulemina esitab autor ettepanekud kooliturvalisuse- ja esmaabialase temaatika parendamiseks.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.subjectesmaabiet_EE
dc.subjectkoolidet_EE
dc.subjectturvalisuset_EE
dc.subjectõpetajadet_EE
dc.titleÕpetajatele esitatavad ootused ning õpetajate valmisolek esmaabi andmiseks kooliturvalisuse tagamiselet_EE
dc.title.alternativeExpectations for Teachers and Teachers´ Preparedness to Provide First Aid in Ensuring School Safety
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet