Lühimenetluse regulatsiooni eesmärgid ja saavutatud tulem Põhja prefektuuris
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärgiks välja selgitada lühimenetluse regulatsioonile seatud eesmärgid ja saavutatud tulem Põhja prefektuuris.
Eesmärgi saavutamiseks püstitati neli uurimisülesannet: analüüsida lühimenetluse regulatsioonile seatud
eesmärke, ülekriminaliseerituse tunnuseid, menetluse ökonoomiat ning sellega seonduvaid teoreetilisi allikaid;
võrrelda ning analüüsida vastavate väärteokoosseisude menetluste hulka aastatel 2015-2018 ja 2019-2022 Põhja
prefektuuris; analüüsida ja kirjeldada läbiviidud intervjuude põhjal lühimenetluse rakendamisel ilmnenud probleeme
Põhja prefektuuris; uurimisülesandena analüüsida teoreetilise osa ja uuringu tulemusi ning tehti nende põhjal järeldused.
Lõputöö eesmärgi saavutamiseks viidi läbi kombineeritud empiiriline uuring. Uuringu tulemustest selgus, et lühimenetlusele seatud eesmärgid on saavutatud osaliselt. Lühimenetluse efektiivsemaks kohaldamiseks ning seatud eesmärkide saavutamiseks esitas töö autor kaks ettepanekut.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Lühimenetluse regulatsioonile seatud eesmärgid ; 1.1. Lühimenetluse regulatsiooni olemus ; 1.2. Menetluse lihtsustamine ; 1.2.1. Tõendite vormistamise kohustuslikkusest loobumine ; 1.2.2. Elektrooniline menetlus ; 1.2.3. Lühimenetluse otsuse lihtsustatud vaidlustamine ; 1.3. Ülekriminaliseerituse vähendamine ; 1.3.1. Ülekriminaliseerimise tunnused ; 2. Lühimenetluse kohaldamine Põhja prefektuuris ; 2.1. Uuringu metoodika, protsess ja valim ; 2.2. Statistiline analüüs ; 2.2.1. Menetluste hulga võrdlus enne (2015-2022) ja pärast (2019-2022) lühimenetluse rakendumist 2.2.2. Ülekriminaliseerituse vähendamine ; 2.3. Intervjuude analüüs ; 2.3.1. Lühimenetluse mõju vastavate väärtegude menetlemisele ; 2.3.3. Lühimenetlust kohaldatavatele väärteokoosseisudele kiir- või üldmenetluse koostamise põhjused ; 2.3.4. Lühimenetluse rakendamisel ilmnevad õiguslikud või rakenduslikud probleemid ; 2.4. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte