Liiklusintensiivsuse mõju pääste operatiivsõidule kolme tallinna linna ristmiku näitel
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärk on selgitada välja pääste
operatiivsõidukite keskmised kiirused Tallinna suure liiklustihedusega ristmikel päeva eri aegadel.
Uurimismeetodiks kasutab autor kvantitatiivset meetodit, kus analüüsib ainult arvulisi erinevusi ja
peaasjalikult päästesõidukite keskmisi kiiruseid ristmikel. Lõputöö tulemused näitavad, et keskmised
kiirused ristmikel päeva eri aegadel ei ole oluliselt erinevad T-testi tulemusel. Võrdlused tõi autor välja
diagrammi joonistena ja võrdles neis tipptunni aega ja kõike muud aega. Samuti pani autor võrdlusesse öise
aja ja kogu ülejäänud aja. Mõlemal juhul näitas T-testi tulemuse p väärtusena suuremat arvu kui 0,05 ehk
alles sellest arvust madalam arv on määravalt erinev ja saab öelda tulenevalt T-testi tulemusele, et kahe aja
erinevad keskmised kiirused on oluliselt erinevad. Seega analüüsis kasutatud kolme ristmike pääste
operatiivväljasõidud tõid välja olukorra, kus võib öelda et aeg ei määra päästesõiduki kiirust ristmikul vaid
selle määrab ristmiku iseärasused. Lõputöö analüüs kinnitab, et aeg ei mõjuta päästesõiduki kiirust ristmikul,
kuid iga ristmiku keskmine kiirus on tulenevalt iseärasustest erinev, siis ristmike paremaks ja kiiremaks
läbimiseks tuleb ristmike muuta operatiivsõiduki jaoks paremini läbitavaks, avaramaks ja võimaldada
kaasliiklejatele operatiivsõiduki lähenemine silmapaistvamaks.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Ummikute mõju operatiivsõitudele ; 1.1. Ummikute ja päästetööde seos ; 1.2. Kohalejõudmine sündmuskohale ; 1.3. Lahendused ummikute vastu ; 2. Empiiriline analüüs ; 2.1. Objektide valik ; 2.2. Andmete kogumine ; 2.3. Andmete analüüs ; 2.4. Tallinna kolme ristmiku tulemused ; 2.4.1. Endla-Sõle-Mustamäe ristmik , 2.4.2. Paldiski-Sõle-Tulika ristmik ; 2.4.3. Endla-Tulika-Sõpruse risktmik ; 2.5. Analüüsi tulemused ja järeldused ; Kokkuvõte