Esmaabi täiendkoolituste parendamise vajalikkus ja suunad Lääne päästekeskuse esmareageerijate näitel
Abstract
Käesolev lõputöö on kirjutatud teemal, mis käsitleb Lääne päästekeskuse esmareageerijate esmaabiteadmisi ja koolitusmuudatuste vajaduse ning suundade väljaselgitamist. Lõputöö uurimisprobleem keskendub küsimusele, millised on võimalused täiendkoolituse parendamiseks ja arendamiseks Lääne päästekeskuses, tagamaks omandatud erialateadmiste efektiivseim säilimine.
Lõputöö eesmärgiks on välja selgitada Lääne päästekeskuse esmareageerijate esmaabiteemalise täiendkoolituse parendamise vajadus ja võimalikud arengusuunad, et teha ettepanekuid täiendkoolitussüsteemi parendamiseks.
Empiirilises uuringus kasutatakse kvalitatiivsest ja kvantitatiivsest meetodist kombineeritud lähenemist, mis tugineb küsitlusele. Andmekogumismeetoditena kasutatakse kvalitatiivset dokumendianalüüsi ning kvantitatiivset küsitlust. Saadud tulemusi analüüsitakse, kasutades statistilist ja tekstianalüüsi meetodit.
Käesoleva lõputöö uurimistulemusi ja ettepanekuid saab rakendada päästetöötajate esmaabi täiendkoolituste tulemuslikumaks planeerimiseks ja korraldamiseks.
Description
Sissejuhatus ; 1. Teoreetilised lähtekohad ; 1.1. Esmaabi ; 1.2. Täiskasvanuharidus ja pidevõpe ; 1.3. Kutsestandarditest ja seadusest tulenevad nõuded ; 2. Esmaabi täiendkoolituste muutmisvajadus ; 2.1. Uurimismetodoloogia ja protsess ; 2.2. Küsitlus ; 2.2.1. Haridus ; 2.2.2. Varustus ; 2.2.3. Vabavastusega küsimuse uurimisraport ; 2.2.4. Esmaabiteadmised ; 2.2.5. Esmaabiteadmiste kokkuvõte ; 2.2.6. Päästesündmuste analüüs ; 2.3. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte