Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorFuks-Kuus, Kristina
dc.contributor.otherPezonen, Sirvi, juhendaja
dc.contributor.otherValk, Anne, kaasjuhendaja
dc.contributor.otherSisekaitseakadeemia. Sisejulgeoleku instituut
dc.date.accessioned2018-06-11T08:11:43Z
dc.date.available2018-06-11T08:11:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://digiriiul.sisekaitse.ee123456789/2085
dc.descriptionSissejuhatus ; 1. Teoreetilised lähtekohad sõidukijuhtide liikluskäitumise uurimiseks ; 1.1. Teeliiklussüsteem ja selle komponendid ; 1.2. Nullvisioon ja liiklusohutus ; 1.3. Sõidukijuhi käitumist mõjutavate tegurite uurimine ; 1.4. Teeliiklussüsteemi uurimise mudelid ; 1.5. Sõidukijuhi käitumise võimaliku muutumise teoreetilised alused ; 2. Küsimustiku väljatöötamine raudteeülesõidukohal riskeeriva käitumise tegurite selgitamiseks ; 2.1. Küsimustiku väljatöötamise metoodika ja etapid ; 2.2. Küsimustiku konstrueerimine (test development) ; 2.3. Küsimustiku koostamine ja katsetamine (pretesting) ; 2.3.1. Metoodika ; 2.3..2 Valim ja katsetamise käik ; 2.4. Küsimustiku pilootuurigu (pilot test) läbiviimine ; 2.4.1. Valim ja andmeanalüüsi metoodika , 2.4.2. Sisuanalüüsi metoodika vabateksti küsimustele F3, F4, F5 ; 3. Küsimustiku pilootuuringu tulemused ; 3.1. Andeanalüüsi tulemused küsimustiku osas ; 3.2. Andmeanalüüsi tulemused välimipõhiselt ; 3.2.1. Demograafia ja üldandmed ; 3.2.2. Riskeeriva liikluskäitumise tegurid sõidukijuhtide hinnangul ; 3.2.3. Raudteeületuskoha ohutuse parendamise võimalused sõidukijuhtide hinnangul ; 3.3. Uuringu piirangud , 3.4. Järeldused ja soovitused (arutelu) ; 3.5. Küsimustiku edasiarendamine ; Kokkuvõteet_EE
dc.description.abstractMagistritöö eesmärgiks on selgitada välja mootorsõidukijuhtide riskeeriva käitumise tegurid raudteeülesõidukohal ja töötada välja uurimisinstrument (küsimustik) selle hindamiseks. Magistritöö on rakendust loov uurimistöö. Kasutatakse kombineeritud uurimismeetodit (mixed methods): küsimustike väidete leidmiseks kasutatakse teadusallikaid ning küsimustiku testimine toimub kvantitatiivsete meetoditega: korrelatsioonianalüüs ning uuriv faktoranalüüs peatelgede meetodil varimax pööramisega. Töö põhineb Reasoni SCM mudelil (1990) ning HFACS raamistikul. Küsimustiku testimine viiakse läbi pilootuuringuna. Töö teoreetilises osas antakse ülevaade teeliiklussüsteemist, nullvisiooni kontseptsioonist ning sõidukijuhi liiklusriskeeriva käitumise teguritest ning nende uurimisvõimalustest. Samuti tutvustatakse küsimustiku baasiks olevat Reasoni SCM mudelit ning HFACS raamistikku. Töö praktilises osas selgitatakse küsimustiku koostamise ja läbiviimise metoodikat ning andmeanalüüsi. Töö tulemusena valmis kuueosaline küsimustik, mis sisaldas üldküsimusi, demograafiaosa ning raudteeülesõidukohaga seotud väiteid keskkonna, juhi seisundi, vigade ja rikkumiste kohta. Faktoranalüüsiga leiti, et tegurid jagunesid järgnevalt: keskkonna alla ülesõidukoha tuvastamine juhi poolt ja probleemid fooride ja/või tõkkepuuga; juhi seisundi alla negatiivne kogemus, probleemid nägemisega ning enesehinnang. Vigade osas saadi teguriteks kokkupõrkeoht, tajutõrked, ohutud eeldused ning tõkkepuust läbisõitmine. Rikkumiste alla liikluskuulekas ja seadust rikkuv käitumine. Tulenevalt sisereliaabluse testist on küsimustik kasutatav osaliselt (keskkonna ja rikkumiste osas) ning seda tuleb enne järgmist küsimustiku testimise etappi oluliselt täiendada. Täiendus- ja arendusettepanekud on kirjeldatud.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.subjectliikluskäitumineet_EE
dc.subjectraudteeülesõidukohtet_EE
dc.subjectraudteedet_EE
dc.titleMootorsõidukijuhtide riskeeriva käitumise tegurid raudteeülesõidukohtadel: uurimisinstrumendi koostamine ja pilootuuringet_EE
dc.title.alternativeDriver's risky behaviour contributing factors at railway level crossings: questionnaire compilation and a pilot testet_EE
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet