Tallinna ohtlike ainete raudteetransiidi riskianalüüsi alused
dc.contributor.author | Hanga, Knut | |
dc.contributor.other | Sirel, Arvo, juhendaja | |
dc.contributor.other | Sisekaitseakadeemia. Päästekolledž | |
dc.date.accessioned | 2018-01-30T13:38:04Z | |
dc.date.available | 2018-01-30T13:38:04Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | https://digiriiul.sisekaitse.ee/123456789/2038 | |
dc.description | Sissejuhatus ; 1.Riskianalüüsi tegemist ja hädaolukorraks valmisoleku planeerimist reguleeriv seadusandlus ; 1.1.Hädaolukorraks valmisoleku seadus ; 1.2.Maakonna ning valla ja linna riskianalüüsi metoodika ; 1.3.Kemikaaliseadus ; 1.4.Ohtlike ettevõtete ohtlikkuse kategooriad ; 2.Raudtee tegevust reguleerivad seadusandlikud aktid ; 2.1.Raudteeseadus ; 2.2.Raudtee tehnokasutuseeskiri ; 2.3.Tuleohutusnõuded raudteel ; 2.4.Ohtlike kaupade veoeeskiri ; 3.Ameerika ohtlike ainete transpordi riskianalüüsi metoodika ; 3.1.Esmane reageerimine õnnetusele ; 4.Eesti raudtee üldiseloomustus ; 5.Raudteel veetavaid ohtlikke kemikaale ; 5.1.Bensiin ; 5.2.Vedelgaas ; 5.3.Kloor ; 5.4.Ammoniaak ; 6.õnnetusi raudteel ; 6.1.Diislikütuse reostus ; 6.2.Kaevuvee võimalik naftareostus Tapal ; 6.3.Tallinna jaamas voolas maha viis tonni naftat ; 6.4.Võimalik 55 tonni kütuse leke ; 6.5.Rongile ette sõitnud bussis sai vigastada viis inimest ; 6.6.Rongi ja kaubiku kokkupõrkes hukkusid inimesed ; 6.7.Veoauto sõitis ette reisirongile ; 6.8.Kiviõlis sõitis auto rongi ette ; 6.9.Viljandis raudteeülesõidul põrkasid kokku rong ja auto ; 6.10.Ida-Virumaal põrkasid kokku väikebuss ja kaubarong ; 7.Raudtee kui ohuallikas ümbritsevale keskkonnale. Raudtee ja teda ümbritseva keskkonna vastastikused mõjud ; 7.1.Ohtlikud ettevõtted ; 7.2.Ohustatud objektid ; 8.Raudteetransiidi riskianalüüsi alused ; Kokkuvõte | et_EE |
dc.description.abstract | Antud lõputöös käsitletakse Tallinna linnas raudteid mööda veetavaid ohtlikke aineid ja neist tulenevaid võimalikke ohte. Töös on lõpptulemusena lisatud ka raudteel veetavatest ohtlikest ainetest tulenev ohuala. Tegemist on põhimõtteliselt Tallinna raudteetransiidi riskianalüüsi alustega, lähtudes ohtlikest ainetest, kus käsitletakse riskianalüüsi tegemiseks vajalikke lähtekohti, näiteks, kus asuvad raudteel suuremad ohud, millised ohtlikud ja ohustatud ettevõtted asuvad raudtee läheduses, jne. Töös tuuakse välja ka mõningad probleemid seadusandluses, kus on vähe lahti mõtestatud riskianalüüsi tegemist just transpordi seisukohast. Seadusandluses tuuakse välja küll ohtlike ettevõtete mõisted, kuid ei ole välja toodud raudteed mööda veetavate ohtlike ainete piirkoguseid. Samuti on tähelepanuta jäetud suuremad inimeste kogunemiskohad ( näiteks kaubanduskeskused, klubid ), mis samuti võivad kujutada ohtu, kui puhkeb näiteks tulekahju jalpallistaadionil, kus on korraga palju inimesi või näiteks süttib kütuserong Kristiine kaubanduskeskuse kõrval. Sellised on käesolevas töös käsitletavad probleemid. Kokkuvõttes esitatakse ka ettepanekuid, kuidas olukorda parandada. | et_EE |
dc.language.iso | other | et_EE |
dc.publisher | Sisekaitseakadeemia | et_EE |
dc.subject | ohtlikud ained | et_EE |
dc.subject | ohtlikud veosed | et_EE |
dc.subject | raudteetransport | et_EE |
dc.subject | riskianalüüs | et_EE |
dc.title | Tallinna ohtlike ainete raudteetransiidi riskianalüüsi alused | et_EE |
dc.type | Thesis | et_EE |