Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorMiilits, Janis
dc.contributor.otherKotkas, Kert, juhendaja
dc.contributor.otherSaar, Indrek, kaasjuhendaja
dc.contributor.otherSisekaitseakadeemia. Sisejulgeoleku instituut
dc.date.accessioned2017-06-08T05:47:21Z
dc.date.available2017-06-08T05:47:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1387
dc.descriptionSissejuhatus ; 1.Jalgrattaga liiklemine kui mitmekülgelistest teguritest sõltuv tegevus : 1.1.Jalgrattaga liiklemise arengud ; 1.2.Sõidukijuhtide juhtimisotsused ; 1.3.Õiguskorra mõju soovitud liikluskäitumisele ; 2.Ülekäiguradadel jalgratturitega toimunud õnnetuste tase, struktuur ja probleemid ajavahemikul 2007-2015 ; 2.1.Andmete kogumine ja metoodika ; 2.2.Liiklusõnnetused jalgratturitega reguleerimata ülekäiguradadel ajavahemikul 2007-2015 ; 2.3.Küsitluste tulemused ; 2.4.Uurimistulemuste võrdlev analüüs ; 2.5.Soovitused liiklusohutuse taseme parandamiseks ; Kokkuvõteet_EE
dc.description.abstractTöös otsitakse vastust uurimisprobleemile- millest on tingitud jalgratturite osalusel reguleerimata ülekäiguradadel toimunud liiklusõnnetuste kasv pärast liiklusseaduse muudatuste rakendamist 2011. aastal. Magistritöö eesmärk on välja selgitada ülekäigurajal jalgrattaga sõidutee ületamisel toimuvate liiklusõnnetuste põhjused Eestis. Magistritöö käigus viiakse läbi kvantitatiivne uuring, kogutud andmete statistiliseks analüüsimiseks kasutatakse keskväärtuste võrdlemist (t-test) ja regressioonanalüüsi meetodit. Andmete analüüsimise eesmärgiks on tuvastada võimalikud erisused liikluskeskkonnas jalgratturite teeületamist ülekäiguradadel puudutavate liiklusseaduse muudatuste kontekstis, mille käigus sisuliselt testitakse hüpoteesi, et liiklusseaduse muudatus 2011. aastal on olnud üheks põhjuseks, miks õnnetuste arv on tõusnud. Läbi viidud uurimuses leiti, et uuritavat perioodi 2007-2015 iseloomustab selge reguleerimata ülekäiguradade jalgrattaga sõites ületamise käigus toimuvate liiklusõnnetuste ja neis kannatanute arvu kasv. Keskväärtuste võrdlemisel tuvastati võrdlusperioodide osas nii liiklusõnnetuste ja kannatanute hulkades statistiliselt oluline erinevus, mis annab alust järeldusteks, et aja jooksul on liiklusolukorras reaalne muutus toimunud. Regressioonanalüüsides, milles võeti arvesse 2011. aastal liiklusreeglite muutuse, liiklusõnnetuste trendi ja liiklusõnnetuste trendi kasvu mõju, väljendusid statistiliselt olulised tulemusnäitajad peamiselt liiklusõnnetuste trendi osas. Seega võib leitu alusel öelda, et jalgratturite osalusel reguleerimata ülekäiguradadel toimunud liiklusõnnetuste kasv pärast liiklusseaduse muudatuste rakendamist 2011. aastal, on mõjutatud inimeste madalast teadlikkusest eesõiguses, jalgratturite liikluskäitumisest ja vanuselistest iseärasustest, mis on määrava tähtsusega ohutute liiklusotsustuste langetamisel. Samas tuvastati, et pärast 2011. aastal aset leidnud liiklusseaduse muudatust on olukord ülekäiguradade ületamisel selgelt muutunud, kuid tugevasti mõjutatud ka teistest tuvastamata faktoritest, mis tervikliku ja adekvaatse ülevaate andmiseks on määrava tähtsusega, mistõttu vajab teema täiendavat andmete kogumist.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.titleJalgrattaga ülekäigurajal sõidutee ületamisel toimuvate liiklusõnnetuste põhjused Eestiset_EE
dc.title.alternativeThe Causes of Accidents while Crossing Pedestrian Crosswalks on Bicycleet_EE
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet