Sisseelamisprogrammi rakendamine Haridus- ja Teadusministeeriumi näitel
Kokkuvõte
Lõputöös kirjeldatakse sisseelamise olemust ja selle etappe. Eraldi käsitletakse
sotsialiseerumise protsessi. Samuti uuritakse sisseelamisprogrammi vajalikkust
organisatsioonile, programmi eesmärke, põhitegevusi ning mentori ja juhendaja olemasolu
tähtsust.
Lõputöö eesmärgiks on uurida organisatsiooni poolt sisseelamisperioodil korraldatud
tegevuste efektiivsust ning tuua välja probleemsed valdkonnad, et neid paremini organiseerida.
Alaeesmärgiks on töötada välja ametlik sisseelamisprogrammi kavand Haridus- ja
Teadusministeeriumi (HTM) uute töötajate eduka kohanemise jaoks.
Eesmärgi täitmiseks viidi läbi uuring, mille raames küsitleti 47 HTM-i ametnikku. Peamiseks
ülesandeks oli välja selgitada, kuidas jäid töötajad rahule sisseelamisperioodil organisatsiooni
poolt korraldatavate põhitegevustega ning millised probleemid ja raskused
kohanemiseperioodil esinesid. Samuti olid oodatud töötajate poolsed märkused, soovid ja
ettepanekud probleemsete valdkondade arendamiseks.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Uue töötaja sisseelamine organisatsiooni ; 1.1.Sisseelamise mõiste ja olemus ; 1.1.1.Sisseelmine ja sotsialiseerumine ; 1.1.2.Sisseelamise protsess ; 1.2.Sisseelamise etapid ; 1.3.Sisseelamisprogrammi eesmärgid ja vajalikkus ; 1.4.Sisseelamisprogrammi põhitegevused ; 1.4.1.Ettevalmistustegevused ; 1.4.2.Esimese tööpäeva põhitegevused ; 1.4.3.Sisseelamisprogrammi esimeste kuude põhitegevused ; 1.5.Juhendamine ja mentorlus ; 2.Sisseelamisprogramm Haridus- ja Teadusministeeriumis ; 2.1.Haridus- ja Teadusministeeriumi tutvustus ; 2.2.Uurimismetoodika ja valim ; 3.Uurimistulemused ; 3.1.Ankeetküsitluse I osa tulemused ; 3.2.Ankeetküsitluse II osa tulemused ; 3.3.Ankeetküsitluse III osa tulemused ; 3.4.Uurimistulemuste analüüs ; 3.5.Ettepanekud ; Kokkuvõte