Teenistujate hoiakute analüüs arenguvestluste läbiviimisel (Ida-Eesti Päästekeskuse näitel)
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärgiks on välja selgitada, millised on Ida-Eesti
Päästekeskuse teenistujate hoiakud arenguvestluste läbiviimisel ja analüüsida arenguvestluste
tulemuslikkust. Lõputöös on püstitatud kaks hüpoteesi: 1. Ida-Eesti Päästekeskuse juhid
suhtuvad arenguvestlustesse formaalselt ning ei teadvusta arenguvestlust juhtimisinstrumendina;
2. Ida-Eesti Päästekeskuse teenistujad suhtuvad arenguvestluse protsessi, kui juhi võimalusse
anda töötajale vaid negatiivset tagasisidet. Hüpoteeside kontrollimiseks viidi läbi empiiriline
uuring meetodil kvantitatiivne ankeetküsitlus avatud ja valikvastustega astmestikel põhinevate
küsimustüüpidega. Uuringu tulemuste analüüsi ja järelduste põhjal tuvastati Ida-Eesti
Päästekeskuse arenguvestluste süsteemi peamised probleemid. Päästekeskusele tehti neli
ettepanekut arenguvestluste süsteemi parendamiseks ja läbiviimise efektiivsemaks muutmiseks.
Ettepanekud sisaldasid meetmeid, mida Päästekeskuses rakendada teenistujatele arenguvestluse
tähtsuse ja eesmärgi teadvustamiseks. Arenguvestlustel on otsene seos organisatsiooni töö
tulemuslikkuse, kasumlikkuse, eesmärkide täitmise ning organisatsiooni tuleviku
planeerimisega.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Arenguvestluste olemus personali hindamis-süsteemi meetodina ; 1.1.Arenguvestluste vajalikkus organisatsioonis ; 1.2.Arenguvestlus organisatsiooni hindamissüsteemi osana ; 1.3.Arenguvestluste läbiviimise efektiivsuse alused ; 1.4.Hoiakud arenguvestluste suhtes ; 2.Empiiriline uuring ; 2.1.Organisatsiooni üldiseloomustus ; 2.1.1.Teenistujate hindamine Ida-Eesti Päästekeskuses ; 2.2.Uurimismeetodid ; 2.3.Valim ; 2.4.Uuringu läbiviimise protsess ; 2.5.Uuringu tulemused ; 3.Järeldused ja ettepanekud ; 3.1.Uuringu tulemuste analüüs ; 3.2.Järeldused ; 3.3.Ettepanekud ; Kokkuvõte