Kohalike omavalitsuste praktika suvilaomanikest kinnistuomanike vabastamisel korraldatud jäätmeveost
dc.contributor.author | Riive, Annela | |
dc.contributor.other | Roosve, Triin, juhendaja | |
dc.contributor.other | Sisekaitseakadeemia. Halduskolledž | |
dc.date.accessioned | 2017-03-08T11:24:13Z | |
dc.date.available | 2017-03-08T11:24:13Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1201 | |
dc.description | Sissejuhatus ; 1.Jäätmeveo korraldamine Eestis ; 1.1.Jäätmevedu korraldav seadusandlus ; 1.2.Korraldatud jäätmevedu ; 1.3.Korraldatud jäätmeveost vabastamine ; 1.4.Jäätmeveoga mitteliitumisel tekkivad kohustused kinnistuomanikele ; 1.5.Põhiõiguste riive ; 1.6.Jäätmeveo korraldamine riiklikul või kohaliku omavalitsuse tasandil ; 2.Korraldatud jäätmeveo rakendamine kohalikes omavalitsustes ; 2.1.Haapsalu linn ; 2.2.Harku vald ; 2.3.Loksa linn ; 2.4.Mustvee linn ; 2.5.Narva- Jõesuu linn ; 2.6.Otepää vald ; 2.7.Paldiski linn ; 2.8.Peipsiääre vald ; 2.9.Põlva vald ; 2.10.Sangaste vald ; 2.11.Sõmeru vald ; 2.12.Toila vald ; 2.13.Vihula vald ; 2.14.Viimsi vald ; 2.15.Ülenurme vald ; 2.16.2.16. Kohalike omavalitsuste õigusaktide analüüsi kokkuvõte ; 3.Metoodika ; 3.1.Uurimuse valim ja metoodika ; 3.1.1.Ankeetküsitlus KOV üksustes ; 3.2.Uurimistulemused ; 4.Järeldused ja ettepanekud ; 4.1.Järeldused ; 4.2.Autori ettepanekud ; Kokkuvõte | et_EE |
dc.description.abstract | 01.mail 2004 kehtestatud jäätmeseaduse kohaselt on kõik kinnistuomanikud kohaliku omavalitsuse korraldatud jäätmeveoga automaatselt liitunud, kui kohalik omavalitsus vastava määruse vastu võtab. Jäätmeseaduses ei tehta vahet, mis kinnistul asub – on selleks igapäevaselt ja aastaringselt kasutatav eramu või aastas piiritletud perioodil kasutatav suvila. Sellest tuleneb käesoleva lõputöö eesmärk uurida välja, kas nendest KOV üksustes, kus on suvituspiirkonnad, on suvilaomanikele loodud võimalused jäätmeveoga mitte liituda, kuna see oleks ebaotstarbekas ning suvilaomanikku liigselt koormav. Teiseks töö eesmärgiks on uurida, kuidas on erinevates KOV üksustes korraldatud selliste kinnistuomanike, kellel, on suvila, jäätmeveost vabastamine. Näiteks on toodud viisteist erinevat KOV-i, mille haldusterritooriumile autorile teadaolevalt jäävad suvilad ning nende hulgas on tehtud õigusaktide analüüs ja läbi viidud ankeetküsitlus. Lõputöö hüpotees, mis on püstitatud järgnevalt: „Jäätmeseaduses sätestatud jäätmeveost vabastamise alused ei ole piisavalt selged, mistõttu koheldakse suvilaomanikest kinnistuomanikke omavalitsusüksuseti põhjendamatult erinevalt” leidis kinnitust. Lõputöös tehtud ettepanekuid on võimalik kasutada KOV üksustel paindlikuma, ühtsema ja õigusselgema jäätmeveost vabastamise süsteemi loomisel, jäätmeseaduse täiendamisel, kinnistuomanikele paremate jäätmeveo korraldamise lahenduste loomisel ning sellest võiks kasu olla jäätmeseaduse eesmärkide täitmisel. | et_EE |
dc.language.iso | other | et_EE |
dc.publisher | Sisekaitseakadeemia | et_EE |
dc.subject | kohalikud omavalitsused | et_EE |
dc.subject | jäätmekäitlus | et_EE |
dc.subject | kommunaalteenused | et_EE |
dc.title | Kohalike omavalitsuste praktika suvilaomanikest kinnistuomanike vabastamisel korraldatud jäätmeveost | et_EE |
dc.type | Thesis | et_EE |