Kaitseliidu kasutamine siseriiklike kriiside reguleerimisel - õiguslikud võimalused
Kokkuvõte
Käesoleva töö uurimisobjektiks on Kaitseliidu kasutamisvõimalused siseriiklikes
kriisides ja sellega seonduvad õiguslikud probleemid.
Töö eesmärgiks on leida seadusandluses esinevad ebakõlad ja katmata teemad
ning seeläbi teha ettepanekud seadusandluse täiendamiseks.
Töös on leitud seaduses esinevad ebakõlad, osutatakse katmata olevale
valdkonnale ning tehakse ettepanekud regulatsiooni täiendamiseks. Samuti on
töös ettepanekud Kaitseliidu siseste eesmärkide täiendavaks kirjeldamiseks.
Töös esitatud ettepanekuid on osaliselt võimalik rakendada Kaitseliidu malevate
siseselt. Samuti annab töö ülevaate punktidest, mis vajavad seaduseloojate
tasemel täiendavat analüüsi.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.Põhiseaduslik kord ja selle tagamine ; 1.1.Põhiseaduslik kord ; 1.1.1.Julgeolek ; 1.1.2.Eeldused põhiseadusliku korra säilimiseks ; 1.1.3.Elanikkonna kaitse ; 1.2.Avalik kord ja turvalisus ; 1.3.Põhiõigused ja vabadused ; 1.4.Kaitseliidu kasutamine taasiseseisvunud Eestis ; 1.4.1.Kaitseliidu kasutamise õiguslikud alused , 1.4.2.Hetkel kehtiv regulatsioon ; 1.4.3.Kaitseliidu kasutamine ; 2.Trendid mujal ja Eesti võimalused nendest õppida ; 2.1.Kanada, kui kaitsejõudude partner ja sellealaste kogemustega riik ; 2.1.1.Kanada siseriiklike operatsioonide õiguslik regulatsioon ; 2.1.2.Kanada armee kasutamine siseriiklikult ; 2.1.3.Eesti võimalused õppida Kanada näitest ; 2.2.USA ; 2.2.1.USA õiguslik regulatsioon ; 2.2.2.Rahvuskaardi roll sisejulgeoleku tagamisel ; 2.2.3.Uus trend: küberkaitse üksuste loomine ; 2.2.4.Eesti võimalused õppida USA näitest ; 2.3.Läti, kui sarnase minevikuga riik ; 2.3.1.Eesti võimalused õppida Läti näitest; 3.Ettepanekud oulkorra muutmiseks ; 3.1.Autori hinnangul esinevad ebakõlad ; 3.2.Kaitseliidu sisene võimekuste kirjeldamine ; Kokkuvõte