Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorRoos, Jaak
dc.contributor.otherLoik, Ramon, juhendaja
dc.contributor.otherSisekaitseakadeemia. Sisejulgeoleku instituut
dc.date.accessioned2016-06-28T10:43:48Z
dc.date.available2016-06-28T10:43:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/106
dc.descriptionSissejuhatus ; 1.Schengeni siseriiklikud kompensatsioonimeetmed ; 1.1.Schengeni kompensatsioonimeetmed integreeritud piirihalduses ja kohaliku omavalitsuse positsioon selles ; 1.2.Schengeni kompensatsioonimeetmed ja kohalik tasand Euroopa Liidus ; 2. Schengeni siseriiklike kompensatsioonimeetmete rakendamine Eestis ; 2.1.Schengeni siseriiklike kompensatsioonimeetmete rakendamine ; 2.2.Eesti kohalike omavalitsuste rakendamise võimalus Schengeni siseriiklikes kompensatsioonimeetmetes ; Kokkuvõte ; Summary ; Kasutatud kirjanduse loeteluet_EE
dc.description.abstractKäesoleva magistritöö eesmärgiks on hinnata kohalike omavalitsuste funktsiooni ja suhet riikliku tasandiga Schengeni kompensatsioonimeetmete siseriiklikul rakendamisel vaba liikumise alas EV ja EL liikmesriikide kohaliku tasandi omavalitsuste valimi võrdluses ja teha ettepanekuid Schengeni kompensatsioonimeetmete rakendusvõimaluste avardamiseks. Magistritöös käsitletakse Schengeni siseriiklikke kompensatsioonimeetmeid, sidusust integreeritud piirihaldusega ja kohalike omavalitsuste positsiooni selles. Tuuakse välja kohalike omavalitsuste roll Schengeni siseriiklikesse kompensatsioonimeetmetesse EL -i kuuluvate riikide ja EV näitel. Magistritöö tulemusena järeldati, et Schengeni kompensatsioonimeetmete üldistus on andnud liikmesriikidele võimaluse reguleerida enda seadustikku vastavalt konkreetse riigi vajadustele. Riikide migratsioonipoliitika ja sellega seonduv seadusloome on ainult riigi kõrgeima seadusandja reguleerida ning on kõigile ühtselt kohaldatav. Eristuvad liikmesriigid, kus administratiivüksustel on õiguslik tasand ja võimekus kõrgem, antud juhtudel on seotus Schengeni kompensatsioonimeetmete siseriikusse rakendamisse olulisem. Sellistel juhtudel on kõrgeimale kohaliku omavalitsuse astmele antud oluline sõnaõigus kaasarääkimiseks migratsioonialastes küsimustes ning õigus väljastada töö- ja elamislubasid. Läbivalt on kõikides EL liikmesriikides antud kontrollipädevus ühele kesksele asutusele ning seda peetakse piisavalt optimaalseks ja efektiivseks. Sarnaselt EV -s on kohalikele omavalitsustele antud kohustus registreerida elanikkonda, sh EL liikmesriigi kodanikke. EV kohalikud omavalitsused on seotud Schengeni siseriiklike kompensatsioonimeetmetega läbi teavitamiskohustuse. Lisaks toob autor välja järgnevad soovitused: hinnata, EV kontekstis, elamislubade väljastamise teenuse viimist kohaliku omavalitsuse tasemele, kaasata kohalikke omavalitsusi sisserändega seotud küsimuste otsustamisprotsessi ja isiku identiteedi haldamisse.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.subjectSchengeni leping (1985)et_EE
dc.subjectpiirihalduset_EE
dc.subjectkompensatsioonimehhanismidet_EE
dc.subjectebaseaduslik ränneet_EE
dc.subjectkohalikud omavalitsusedet_EE
dc.titleSchengeni kompensatsioonimeetmete siseriiklik rakendamine: kohalike omavalitsuste funktsioonidet_EE
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet