Kohaliku omavalitsuse kriisikomisjoni ülesanded elanikkonnakaitse korraldamisel KOKS'i ja HOS'i alusel
Abstract
2009 aasta juulist on hädaolukorra seaduse alusel kohalikul omavalitusel oluline roll
kriisireguleerimises elanikkonnakaitse korraldamisel. Seni päästekeskuste poolt KOV
kriisikomisjonides läbi viidud koolituste tagasiside analüüsimisel on selgunud, et
seadustest tulenevate kohustuste täitmine käib suurele osale omavalitsustest üle jõu ning
neist tulenevaid kohustusi paljudes omavalitsustes pigem ignoreeritakse. Probleemiks on
ressursi, teadmiste, motivatsiooni ja tahte puudumine. Lõputöö käigus on analüüsitud
erinevaid seadusi, olemasolevat kogemust ja arvestatud senise praktikaga, kuidas KOV
kriisireguleerimine efektiivselt toimiks. Lõputöö käigus viidi Lääne-Eesti KOV
kriisikomisjonides läbi küsitlus, mille tulemusena selgus, et peamised probleemid
seisnevad just ressursi puudumises. Ressursi all mõistetakse nii inimeste, aja, vahendite
kui raha puudumist. Küsitluse tulemused on joonistena eraldi välja toodud. Lõputöö
kokkuvõtteks on välja toodud autori ettepanekud olukorra paremaks muutmiseks.
Description
Sissejuhatus ; 1.Seaduste analüüs ; 1.1.HOS-ist tulenevad kohustused ; 1.2.KOKS-ist tulenevad kohustused ; 1.3.Muudest seadustest tulenevad kohustused ; 1.3.1.Planeerimisseadus ; 1.3.2.Kemikaaliseadus ; 2.KOV kriisikomisjoni ülesanded elanikkonnakaitse korraldamisel ; 2.1.Ennetamine ; 2.1.1.Riskianalüüs ; 2.1.2.Riskikommunikatsioon ; 2.1.3.Käitumisjuhised ; 2.2.Ettevalmistamine ; 2.2.1.Ressrsikataloog ; 2.2.2.Evakuatsioon ; 2.2.3.Koolitus ; 2.2.4.Komisjonid ja koostööpartnerid ; 2.2.5.Õppused ; 2.3.Lahendamine ; 2.3.1.Juhtimisstruktuur ; 2.3.2.Kriisikommunikatsioon ; 2.3.3.Evakuatsioon ; 2.3.4.Hädaolukorra lahendamise korraldus ; 2.4.Taastamine ; 2.5.KOV kriisikomisjoni ülesanded elutähtsate teenuste korraldamisel ; 3.KOV kriisikomisjonide küsitlus ; 3.1.Olemasolevad komisjonid ; 3.2.Kriisikomisjonide vajalikkus ; 3.3.KOV võimekus ; 3.4.Koostööpartnerid ; 3.5.Kommunikatsioon ; Kokkuvõte