Erikoolide roll alaealiste kuritegude edasisel ennetamisel
Kokkuvõte
Antud lõputöö keskendub Eestis toimivatele kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste erikoolide rollile ja nendes õppivate õpilaste retsidiivsusele peale koolist lahkumist. Antud lõputöö eesmärgiks on analüüsida erikoolide rolli alaealiste kuritegevuse edasisel ennetamisel Eesti erikoolide näitel. Töö uurimusobjektiks on erikooli lõpetanute edasine kuritegelik karjäär. Töö koostamisel kasutati empiirilisi uurimismeetodid – formaliseeritud küsitlust. Teema on aktuaalne, kuna alaealiste kuritegevus on valdkond, mis on viimastel aastatel teravdatud tähelepanu alla võetud nii Eestis kui ka teistes Euroopa riikides. Töö omab praktilist väärtust, sest on oluline uurida kui palju õpilasi peale erikoolist lahkumist panevad toime uue kuriteo. See võimaldab hinnata erikoolide ennetusmetoodika tõhusust. Lõputöös antakse soovitused erikoolidele edasiste kuritegude ennetamise tõhustamiseks.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Teoreetiline taust ; 1.1. Alaealiste kuritegevus ; 1.2. Alaealiste poolt toime pandud väärtegude dünaamika ja struktuur ; 1.3. Alaealiste kriminaalpoliitika ja selle eesmärgid ; 1.4. Erikooli roll, selle eesmärgid ja tulemuslikkus ; 2. Uurimismeetodi kirjeldus ; 2.1 Erikoolide missioon ; 2.2. Erikooli õpilased ; 2.3. Uurimismeetod ; 3. Uurimistöö tulemused ja arutelu ; 3.1. Erikoolis õppinud õpilaste delinkventsuse analüüs ; 3.2. Järeldused erikoolide rollist nende töö tulemuslikkuse kohta ; Kokkuvõte