Erakondade rahastamise järelevalve tõhusus
Kokkuvõte
Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli tuvastada kas Eestis toimub tõhus järelvalve erakondade rahastamise üle. Kas Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjonile antud pädevust arvestades saab organ teostada tulemuslikku kontrolli, mille raames oleks võimalik tuvastada ka rikkumisi. Töö käigus Töö käigus võrreldi GRECO poolt Eestile antud soovituste 2010 aasta vastavusaruannet praegu kehtiva Erakonnaseadusega kus selgus, et olulised lahendused, mida Justiitsministeeriumi seadusemuudatuse eelnõu algtekst nägi ette, jäid muudetud Erakonnaseadusest välja. Samuti viidi läbi ekspertintervjuud vastava ala asjatundjatega. Nii GRECO soovituste, Eesti seadusandluse kui ekspertintervjuude läbitöötamine viitab olukorrale kus riigikogul puudus poliitiline tahe erakondade rahastamise läbipaistvamaks ja üldarusaadavamaks muutmiseks ning põhjalikumaks kontrolliks. Töö kokkuvõttes toob autor välja võimalused erakondade rahastamise läbipaistvamaks muuutmiseks: erakondade rahavood peavad olema avalikud, kontrollkomisjonil peab olema õigus küsitleda kolmandaid isikuid ja saada infot maksu- ja tolliametilt ning rahastamisprotsessi järelvalvesse tuleb kaasata laiem avalikkus.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1. Erakondade rahastamisega seotud probleemid. ; 1.1. Erakonna mõiste. ; 1.2. Erakondade rahastamine. ; 1.3. Erakondade rahastamise ja korruptsiooni vaheline seos. ; 2. Erakondade rahastamine Eestis. ; 2.1. Õigusaktide analüüs. ; 2.2. GRECO III hindamisvooru vastavusaruanne Eesti kohta. ; 3. Erakondade rahastamise järelevalve tõhusus Eestis. ; 3.1. Erakondade rahastamise järelevalve komisjon, selle struktuur, pädevus, statistiline analüüs. ; 3.2. Erakondade järelevalve tõhusus - ekspertintervjuude arvamused. ; 3.3. Autoripoolsed järeldused ja ettepanekud. ; Kokkuvõte