Ohtlike veoste tähistuste tuvastamine liitreaalsuses meeskonnavanemate näitel
Abstract
Käesoleva lõputöö eesmärk on liitreaalsuse kasutamise abil selgitada välja, millised on meeskonnavanemate teadmised ohtlike veoste tähistustest ja teadmistele tuginedes otsustusvõime esmastest tegevustest.Lõputöö uurimismeetodiks on kvalitatiivne uuring mille käigus viidi läbi intervjuud meeskonnavanematega. Lõputöö uurimisülesanded on analüüsida teoreetilisi allikaid ning leida sobiv õpikäsitlus liitreaalsuse kasutamiseks, paluda meeskonnavanematel tuvastada ohtlikud veosed liitreaalsuses ja teha intervjuud meeskonnavanematega, et saada teada millised on nende teadmised ohtlike veoste tähistuste osas ja analüüsida meeskonnavanemate teadmisi ning tulemuste põhjal teha järeldusi ja ettepanekuid ohtlike veoste tähistuste õpetamiseks.
Lõputöö põhilise uurimistulemusena leiti, et meeskonnavanematel on teadmised ohtlike veoste tähistest ning vajadusel osatakse leida ka vajaminevat lisainfot ning kohati on ka väärarusaamu, kuid need suudetakse enesekontrolli ja lisainfo otsingu käigus eemale peletada.
Description
Sissejuhatus ; 1. Teoreetiline ülevaade ; 1.1. Õpikäsitlused ; 1.2. Liitreaalsuse kasutamine õppetöös ; 1.2.1. E-õpe ; 1.2.2. Väärarusaamad õppimisel ; 1.3. Ohtlike ainete veosed ; 1.3.1. Ohtlike veoste dokumentatsioon ; 1.3.2. Ohtlike veoste tähistus ; 1.3.3. PÄKEs kuvatud ohtlike veoste kaardid ; 1.3.4. Päästeteenistuse korraldus ja väljaõpe Eestis ; 2. Empiiriline uuring ; 2.1. Uurimismetoodika ja valim ; 2.2. Uuringu tulemused ja analüüs ; 2.3. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte