Päästekorraldaja ja päästekorraldaja-logistiku professionaalse arengu toetamine Häirekeskuses
Abstract
Lõputöö eesmärk on välja
selgitada, millised on kaasaegsed võimalused päästekorraldaja ja päästekorraldaja-logistiku
professionaalse arengu toetamiseks Häirekeskuses. Lõputöö esimene osa on teoreetiline, selle eesmärgiks
on tuua välja teemakohased teoreetilised alused. Alapeatükkides tuuakse välja professionaalse arengu
mõiste ja protsessi olemus, töötajate arengut toetavad erinevad võimalused, organisatsiooni ja töötaja roll
töötajate professionaalse arengu toetamisel ning töötaja vastutus koos õppimise protsessis. Töö teine osa
on empiiriline uuring - küsitluse tulemused ning tulemuste analüüsi põhjal tehtud järeldused ja ettepanekud
päästekorraldaja ja päästekorraldaja-logistiku professionaalse arengu toetamise parendamiseks.
Uuringu tulemuste analüüsi põhjal selgus, et päästekorraldajate ja päästekorraldajate-logistikute
professionaalne areng on elukestev ja pidev õppimine ning enesearendamine, töötaja panus oma arengusse
on oluline, tema sisemine soov, väärtused, hoiakud ja motivatsioon. Häirekeskus pakub ja loob erinevaid
võimalusi töötajate professionaalse arengu toetamiseks (koolitused, seminarid, e-õpe, mentorlus,
coaching, juhendamine, juhtumiõpe, erinevad analüüsid) ja töötajad on rahul pakutud võimalustega.
Description
Sissejuhatus ; 1. Professionaalse arengu olemus ja töötajate arenguvajadust mõjutavad tegurid ; 1.1. Professionaalse arengu toetamise protsess ja töötajate arendamise erinevad võimalused ; 1.2. Organisatsiooni ja töötaja roll ning vastutus koos õppimise protsessis ; 2. Päästekorraldaja ja päästekorraldaja-logistiku professionaalse arengu toetamine ; 2.1. Häirekeskuse teenistujate arenguvajaduste väljaselgitamise metoodika ; 2.2. Uuringu metoodika ja valim ; 2.3. Uuringu analüüsi tulemused ; 2.4. Uuringu järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte