dc.contributor.author | Palm, Elena | |
dc.contributor.other | Haak, Marii, juhendaja | |
dc.contributor.other | Tammela, Merle, kaasjuhendaja | |
dc.contributor.other | Sisekaitseakadeemia. Sisejulgeoleku instituut | |
dc.date.accessioned | 2018-06-06T08:03:25Z | |
dc.date.available | 2018-06-06T08:03:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://digiriiul.sisekaitse.ee123456789/2078 | |
dc.description | Sissejuhatus ; 1. Kvaliteedi ja motivatsiooni teoreetilised lähtekohad ; 1.1. Kvaliteedi teaduslikud käsitlused ; 1.1.1. Kvaliteedi mõiste ja selle kindlustamise vahendid ; 1.1.2. Kvaliteedi tagamine ja arendamine kõrghariduses ; 1.2. Õppepraktika rakenduskõrghariduses ja selle kvaliteedikriteeriumid ; 1.2.1. Praktikajuhendaja roll kvaliteedi tagajana ; 1.3. Motivatsiooni teaduslikud käsitlused ja seos kvaliteediga ; 2. Sisekaitseakadeemia õppepraktikate kvaliteet ja praktikajuhendajate motivatsioon ; 2.1. Uurimustöö metoodika ja valim ; 2.2. Sisekaitseakadeemia rakenduskõrghariduse õppepraktikate korralduse ja kvaliteedi tagamisega seonduvate dokumentide analüüs ; 2.2.1. Õppepraktikad Finantskolledžis ; 2.2.2. Õppepraktikad Justiitskolledžis ; 2.2.3. Õppepraktikad Politsei- ja Piirivalvekolledžis ; 2.2.4. Õppepraktikad Päästekolledžis ; 2.2.5. Dokumendianalüüsi kokkuvõte ; 2.3. Kvantitatiivse uuringu tulemused ; 2.3.1. Vastanute üldine iseloomsutus ; 2.3.2. Praktikajuhendajate hinnang praktikate kvaliteedile ; 2.3.3. Praktikajuhendajate motivatsioon ; 2.3.4. Kvaliteedile antud hinnangu ja motivatsiooni vahelised seosed ; 2.4. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte | et_EE |
dc.description.abstract | Magistritööga otsiti vastust uurimisprobleemile, millisel määral on õppepraktikate kvaliteedikriteeriume täidetud
ning kui palju prognoosib praktikajuhendajate motivatsioon sellele antud hinnanguid. Sellele vastamiseks selgitati
teoreetilises osas välja õppepraktikatele rakenduvad kvaliteedikriteeriumid ning töötati välja empiirilise osa
uurimisinstrument, millega hinnati magistritöö eesmärgist lähtuvalt Sisekaitseakadeemia rakenduskõrghariduse
õppepraktikate kvaliteedikriteeriumite täidetust, kaardistati praktikajuhendajate motivatsioon ning analüüsiti
kvaliteedile antud hinnangute ja juhendajate motivatsiooni vahelisi seoseid.
Uurimisprobleemi lahendamiseks kasutati uurimisstrateegiana juhtumiuuringut kombineeritud andmekogumise ja
-analüüsi meetodeid rakendades. Kvalitatiivses uuringus teostati 62 praktikate korraldust reguleeriva dokumendi
suunatud sisuanalüüs, kvantitatiivses uuringus kasutati andmete kogumiseks ankeetküsitlust ning analüüsiti 136
Sisekaitseakadeemia rakenduskõrghariduse erialade praktikajuhendaja struktureeritud vastuseid. Analüüsi põhjal
selgus, et praktikate korralduses esinevad olulised erinevused kolledžite lõikes ning tuvastati kõige suuremad
kitsaskohad, mis olid muuhulgas seotud juhendajate mentorlusega seotud ülesannete täitmisega. Tuvastati, et
praktikajuhendajaid motiveerivad enam sisemise ja avaliku teenistuse motivatsiooniga seonduvad tegurid, millel
on oluline seos praktikajuhendajate kvaliteedikriteeriumitele antud hinnangutega, kirjeldades neid 50,3% ulatuses.
Magistritöö eesmärk saavutati analüüsi tulemusena esitatud 23 soovitusega õppepraktikate kvaliteedi
paradamiseks. | et_EE |
dc.language.iso | other | et_EE |
dc.publisher | Sisekaitseakadeemia | et_EE |
dc.subject | praktika | et_EE |
dc.subject | juhendajad | et_EE |
dc.subject | õppepraktikad | et_EE |
dc.subject | kvaliteet | et_EE |
dc.subject | sisejulgeolek | et_EE |
dc.subject | haridus | et_EE |
dc.subject | motivatsioon | et_EE |
dc.title | Õppepraktikate kvaliteet ja selle seosed praktikajuhendajate motivatsiooniga Sisekaitseakadeemia rakenduskõrghariduse erialadel | et_EE |
dc.title.alternative | Quality of internships of professional higher education study programmes at the Estonian Academy of Security Sciences and its relations to internship supervisors’ motivation | et_EE |
dc.type | Thesis | et_EE |