Üliõpilase ja juhendaja koostöö Sisekaitseakadeemia rakenduskõrghariduse õppepraktikal
Abstract
Magistritöö eesmärgiks on välja selgitada SKA õppepraktika korralduses üliõpilase ja juhendaja vahelise
koostöö põhilised probleemid ning õppimist pidurdavad tegurid ja töötada välja ettepanekud koostöö
parendamiseks SKA õppepraktikas, et toetada paremini praktika käigus toimuvat õppimist.
Magistritöö teoreetilises osas analüüsiti kaasaegseid õppimisteooriaid, õppepraktikat kui õppimise vormi ning
praktika raames toimuvat koostööd. Empiirilise uuringu uurimisstrateegiaks on juhtumuuring,
andmekogumismeetoditeks dokumendianalüüs ning poolstruktureeritud intervjuud.
Uuringuga leiti vastuseid viiele uurimisküsimustele: 1) Kuidas on juhendaja ja üliõpilase vaheline koostöö
määratletud SKA praktikakorralduse dokumentides? 2) Millise hinnangu annavad juhendajad ja kadetid
omavahelisele koostööle praktika ajal? 3) Millised on koostöö põhilised probleemid üliõpilaste tööpraktika
toetamisel? 4) Kuidas üliõpilase ja juhendaja vaheline koostöö toetab praktika käigus toimuvat õppimist? 5)
Kuidas on võimalik üliõpilase ja juhendaja vahelist koostööd parendada, et see toetaks paremini praktika
käigus toimuvat õppimist?
Töö tulemustes selgus, et SKA praktikadokumentides on üliõpilase ja juhendaja vahelist koostööd määratletud
vähe. Erialade vahel esinevad suured erinevused praktikakorralduse reguleerimises ja koostöö määratlemises.
Juhendajaga seotud olulisemateks koostöö probleemideks on juhendaja ajapuudus, juhendaja kättesaadavus
ning vähene motiveeritus. Praktikantide osas on probleemiks nende vähene motiveeritus. Töö tulemused
viitavad ka probleemidele praktikadokumentidega. Töö tulemuste põhjal esitati rakendatavad ettepanekud
Sisekaitseakadeemiale ja praktikabaasidele.
Description
Sissejuhatus ; 1. Üliõpilaste õppepraktika käigus toimuva koostöö teoreetiline raamistik ; 1.1. Kaasaegsed õppimisteooriad ; 1.2. Õppepraktika kui õppimise vorm ja õppepraktika juhendamine ; 1.3. Sidusrühmade koostöö ja sisejulgeoleku valdkonna eripära praktikakorralduses ; 2. Üliõpilaste õppepraktika käigus toimuva koostöö uuringu tulemused ; 2.1. Uuringu metoodika ja valim ; 2.2. Sisekaitseakadeemia õppepraktikad ning praktikakorralduse dokumentide analüüsi tulemused ; 2.3. Intervjuude analüüsi tulemused ; 2.4. Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte