Näita lihtsat nimetuse kirjet

dc.contributor.authorPantazi, Vjatšeslav
dc.contributor.otherPuhm, Enno, juhendaja
dc.contributor.otherSisekaitseakadeemia. Finantskolledž
dc.date.accessioned2017-07-03T08:43:11Z
dc.date.available2017-07-03T08:43:11Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1542
dc.descriptionSissejuhatus ; 1.Kütuseaktsiisi kujunemislugu ja tänapäeva kütusalane seadusandlus ; 1.1.Kütuseaktsiis kuni Teise Maailmasõjani ; 1.2.Teise maailmasõjaaegne seadusandlus ; 1.3.Kütuseaktsiisipoliitika taasiseseisvunud Eestis ; 1.5.Kaasaegne kütusealane seadusandlik baas ; 1.5.1.Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadus ; 1.5.2.Vedelkütuse seadus ; 1.5.3.Vedelkütuse erimärgistamise sedus ; 2.Kütuseaktsiisi soodusmäärade kehtestamise mõte ning Eestis ja mujal maailmas maailmas kehtivad soodusmäärade korrad ; 2.1.Soodustuste roll riigi majanduses ; 2.2.Erimärgistamine - Eesti süsteem ; 2.3.Välisriikide kogemused ; 3.Erimärgistamise süsteemi sobivuse analüüs teiste süsteemide taustal ; 3.1.Erimärgistamise tugevad küljed ; 3.2.Erimärgistamise nõrgad küljed ; 3.3.Alternatiivsete süsteemide rakendamise võimalused ; 3.3.1.Tagasimaksesüteem ; 3.3.2.Soodus (magnet) kaardisüsteem ; 3.3.3.Otsetoetuste süsteem ; 3.4.Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõteet_EE
dc.description.abstractLõputöö eesmärgiks on uurida Eestis kehtiva erimärgistamise süsteemi puudusi lähtudes nii teiste riikide kogemustest kui ka kohalike kütusekäitlejate arvamustest. Samuti kaalub töö autor alternatiivsete süsteemide kasutusele võtmise võimalusi. Lõputöö koosneb kolmest peatükist. Esimeses osas annab autor ülevaate kütuseaktsiisialasest seadusandlusest Eestis ja selle arengust. Teises peatükis on kirjeldatud Eestis hetkel kehtiv süsteem ning on toodud näited välisriikide kogemustest antud valdkonnas. Viimases peatükis analüüsib autor põhjalikumalt erimärgistamise tugevaid ja nõrkki külgi ja pakub võimalikke alternaniivseid variante. Lisades on toodud üks tabel erinevates riikides kasutatavate värvainete kohta, intervjuu tollikontrolli osakonna kütuse spetsialisti Hr Enn-Toivo Annukiga, intervjuu kütusefirma “NCC & PO” juhatuse liikme Aleksandr Kirillenkoga ning üks tollidokument, millest räägitakse tekstis. Töö käigus selgus, et hetkel kehtiv süsteem on vananenud ja kulukas. Vananenud on ta eelkõige sellepärast, et seda pole muudetud selle käivitamisest saadik ehk kümne aasta eest. Selle aja jooksul on riigiasutuste andmebaasid oluliselt täidetud ja aktsiisisoodustusega kütuse ringluse üle saab järelevalve pidada ka ilma erimärgistamiseta. Töö tulemusena pakub autor alternatiivsüsteemi, mille juures kaob vajadus kütust värvida.et_EE
dc.language.isootheret_EE
dc.publisherSisekaitseakadeemiaet_EE
dc.subjectaktsiisimakset_EE
dc.subjectdiislikütusedet_EE
dc.subjectkütusedet_EE
dc.subjectpõllumajanduspoliitikaet_EE
dc.titleKütuse erimärgistamine – selle probleemid ja alternatiividet_EE
dc.typeThesiset_EE


Failid selles nimetuses

Thumbnail

Nimetus asub järgmis(t)es kollektsiooni(de)s:

Näita lihtsat nimetuse kirjet