E-õppe kui koolitusmeetodi tulemuslikkuse hindamine Maksu- ja Tolliameti näitel
Kokkuvõte
Töötajate arendamise üheks meetodiks on e-õpe. E-õpe on Internetis, Intranetis või veebis
toimuv õpe, kus õppija omandab teadmisi, oskusi. E-õppe puhul on oluline selle
ettevalmistamine, läbiviimine ja hindamine, kuna õppija iseseisvalt. Koolituse tulemuslikkuse
hindamine võimaldab määrata, kas e-õppe kursusele seatud eesmärgid täideti, millist kasu sai
organisatsioon, hinnata koolitusprotsessi juhtimist ning täiustada koolitust tulevikus.
Varasemad uuringud (Kusnets 2007; Mäeorg 2006; Puust 2005; Vahur 2005) ning autori
praktiline kogemus Maksu- ja Tolliametis näitab, et e-õppe tulemuslikkuse hindamine on
väheuuritud valdkond. Sellest lähtuvalt on lõputöö probleem- milline on e-õppe kui
koolitusmeetodi tulemuslikkuse hindamise võimalused ja neid mõjutavad tegurid MTA eõpikeskkonna
Edutizer näitel. Antud töö eesmärgiks on analüüsida e-õppe kui koolitusmeetodi
tulemuslikkuse hindamise võimalusi ja neid mõjutavaid tegureid Maksu- ja Tolliameti eõpikeskkonna
Edutizer näitel.
Eesmärgi saavutamiseks analüüsis autor teoreetilisi allikaid, viis läbi struktureeritud intervjuud
Maksu- ja Tolliameti e-õppe ettevalmistajate, läbiviijate ning juhtidega ning kasutas induktiivset
analüüsimis- ja tõlgendamismeetodit.
E-õppe tulemuslikkuse hindamise analüüsimisel tugines autor Van Slyke, Kittener ja Belanger`i
(2000); Marshalli ja Shriver`i (2000) ning Donald L. Kirkpatricku (1998) teoreetilistele
seisukohtadele. Teoreetilistest seisukohtadest lähtuvalt jõuti järelduseni, et e-õppe
tulemuslikkust aitab hinnata mudel, mis tagab süsteemse ülevaate tulemustest erinevatel
tasanditel ning arvestab keskkonnast tulenevate tegurite mõjuga. Empiirilistest andmetest
selgus, et Maksu- ja Tolliametis puudub e-õppe kursuste hindamiseks süsteem, kuid
tulemustena tõi autor välja võimalused hindamiseks ja tegurid mis soodustavad või takistavad
hindamist.
Kirjeldus
Sissejuhatus ; 1.E-õpe kui koolitusmeetod organisatsioonis ; 2.E-õpe tulemuslikkuse hindamine ; 3.Empiiriline osa ; 3.1.Organisatsiooni kirjeldus ; 3.2.Empiiriliste andmete kogumine ; 3.3.Intervjuude ettevalmistamine, läbiviimine ja töötlemine ; 3.4.Intervjuu tulemused ; 3.5.Tulemuste arutelu ; 3.4.Järeldused ja ettepanekud ; Kokkuvõte